Warszawiacy kupują dużo więcej biletów komunikacji miejskiej
ZTM zaprezentował szczegółowe statystyki za pierwsze sześć miesięcy obecnego roku.
29.07.2015 16:20
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ogólny wniosek jest taki, że pasażerowie kupili wyraźnie większą ilość biletów, niż w analogicznym okresie poprzedniego roku. Zarząd Transportu Miejskiego odnotował również wzrost przychodów z wierzytelności, za jazdę bez biletu. Budżet miasta wzbogacił się tym samym o 33 mln złotych więcej, aniżeli w 2014 roku.
W pierwszym półroczu 2015 pasażerowie kupili o 3,5 mln więcej wszystkich rodzajów biletów . Jak można się domyślać, największą popularnością nadal cieszą się jednorazowe, które aktualnie umożliwiają przesiadanie się pomiędzy pojazdami. Ich sprzedaż wzrosła z ok. 14,5 mln sztuk w pierwszym półroczu 2014 roku do ok. 16,6 mln sztuk w ciągu pierwszych sześciu miesięcy roku bieżącego.
Dużą popularnością cieszą się również bilety długookresowe. Tutaj też odnotowano wyraźny wzrost sprzedaży. Jeśli chodzi o kontrakty 30-dniowe to wyniósł on 1,9 mln, natomiast w przypadku 90-dniowych - 630 tysięcy sztuk. W związku ze wzrostem sprzedaży ZTM poprawił wynik za pierwsze półrocze 2015 o ok. 30 mln złotych. Zwiększyła się też kwota, jaka wpłynęła do budżetu miasta z tytułu działań windykacyjnych. W pierwszym półroczu bieżącego roku wzrosła do ok. 16,5 mln zł, o ponad 3 mln w stosunku do roku 2014.
Przeczytajcie też: Na Ochocie z młotkiem w ręku po mieszkanie? Atak na urzędnika i ochroniarza