Warszawa Wschodnia do poprawki
Dworzec nie wytrzymał długo po ostatniej modernizacji
30.01.2013 11:35
Na gruntownie przebudowanym w ubiegłym roku dworcu Warszawa Wschodnia prowadzonych jest coraz więcej prac. Wymieniane są m. in. płytki podłogowe. PKP SA zapewnia, że nie powinno to budzić obaw o jakość modernizacji - czytamy na portalu www.rynek-kolejowy.pl .
Koszt modernizacji Dworca Wschodniego wyniósł 60 mln zł. Były to środki z budżetu państwa i własne PKP SA. Wykonawcą prac był Strabag. W gruntowanie odnowionym budynku znajdują się kasy biletowe, punkt informacyjny o rozkładzie jazdy, poczekalnia, toalety i punkty handlowe. Obiekt według pooinii PKP SA jest dostosowany do potrzeb osób niepełnosprawnych. Jednak PKP PLK nie udało się przystosować w ten sam sposób wejść na perony dworca - jedyną drogą wciąż są schody.
W styczniu na dworcu rozpoczęły się prace remontowe. Wymieniana jest m.in. posadzka. Czy to niedoróbki po ostatniej przebudowie? - Na dworcu miała miejsce wymiana kilkudziesięciu spękanych płytek w ramach naprawy gwarancyjnej - odpowiada Tomasz Kowalski z zespołu prasowego PKP SA - Pękały pojedyncze płytki, a nie duże, ułożone obok siebie grupy. Z tego powodu prace odbywały się w kilku miejscach. Tego typu rzeczy zdarzają się w zmodernizowanych obiektach. Skala tych zdarzeń na Dworcu Wschodnim nie odbiega od sytuacji na innych obiektach PKP SA i nie wzbudza niepokoju, o jakość wykonania całej modernizacji - zapewnia.