Warszawa. Tarcza Maria zakończyła drążenie pierwszej części tunelu
Powstała pierwsza część prawego tunelu na odcinku od stacji Bródno do stacji Kondratowicza. Tarcza Maria pracę rozpoczęła 4 maja.
12.06.2020 | aktual.: 12.06.2020 16:34
W ciągu 38 dni Tarcza Maria wydrążyła 919,5 metra tunelu, obudowując go łącznie 613 pierścieniami. Jak poinformował stołeczny ratusz, w ciągu jednego dnia tarcza drążyła średnio ponad 24 metry tunelu. Jest to pierwsza część prawego tunelu na odcinku północno-wschodnimze stacji C21 Bródno i do stacji C20 Kondratowicza.
Warszawa. Kolejne 1320 metrów do wydrążenia
Obecnie Tarczę Marię czeka przegląd systemów i prace serwisowe, polegające m.in. na wymianie narzędzi skrawających. Po postoju wystartuje drążenie kolejnego tunelu, dalej w kierunku planowanej stacji C19 Zacisze. Jest to o wiele dłuższa odległość – do wydrążenia jest aż 1320 metrów tunelu, w którym znajdzie się 880 pierścieni.
"Prace, które trzeba teraz wykonać, nie oznaczają przerwy w drążeniu. Załoga przejdzie na drugą tarczę – jest ona już przygotowana do drążenia na stacji C21 Bródno. W ten sposób już za kilka dni rozpocznie się drążenie tunelu lewego D21 w kierunku stacji C20 Kondratowicza" – podaje Urząd Miasta.
Zobacz także: "Metro nie tylko w Warszawie? Minister odpowiada"
Łączna długość planowanych tuneli, z pominięciem długości stacji dla II etapu wschodnio-północnego odcinka linii M2 wynosi to 5787 metrów. Oznacza to, że do ułożenia jest 3858 pierścieni prefabrykowanych.
Mieszkańcy stolicy na północno-wschodnim odcinku metra znajdą trzy nowe stacje: "Zacisze", "Kondratowicza" oraz "Bródno". Nazwy te są na razie robocze. Stacje połączy ze sobą ponad cztery kilometry torowiska. Za ostatnią stacją według planu ma znajdować się komora torów odstawczych, gdzie pociągi będą mogły zawrócić. Wybudowane będą też trzy wentylatornie.
Firma Astaldi i Gülermak, wykonawca projektu, na zrealizowanie inwestycji ma czas do września 2021 roku.
Masz news, zdjęcie lub filmik? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl