Warszawa-Stalowa. Nowy przystanek kolejowy na Pradze Północ
"Priorytetem będzie zapewnienie pasażerom jak najwygodniejszej drogi dojścia do przystanków komunikacji miejskiej i stacji metra" - zapewniają Polskie Linie Kolejowe
Polskie Linie Kolejowe przebudują pięć stacji na linii Warszawa – Kutno oraz Warszawa Rembertów – Mińsk Mazowiecki. Powstanie również nowy, wygodny przystanek na Pradze Północ – Warszawa-Stalowa. - Zarządca sieci kolejowej ogłosił przetarg na dokumentację potrzebną do przeprowadzenia inwestycji - powiedział WawaLove.pl Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PLK.
PKP PLK S.A chce zwiększyć liczbę pociągów aglomeracyjnych do Warszawy. Właśnie ruszyły przygotowania do przebudowy pięciu stacji na linii Warszawa – Kutno oraz Warszawa Rembertów – Mińsk Mazowiecki. W stolicy pojawi się także nowy przystanek kolejowy. Jak powiedział nam Dutkiewicz, nowa stacja będzie miała blisko 400 mterów i dwa główne wyjścia - jedno prowadzić będzie bezpośrednio na ul. Radzymińską, drugie na Stalową (mniej więcej tam, gdzie obecnie stoi supermarket Tesco)
. Nowy przystanek powstanie w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ulicą Radzymińską na torach biegnących z Rembertowa do stacji Warszawa Gdańska.
PLK planuje zbudować wyjście tak, by pasażerowie mogli z łatwością dostać się do stacji metra Warszawa-Szewdzka (mapkę stacji znajdziecie poniżej, pamiętać jednak trzeba, że gdy ją rysowano, nie planowano jeszcze stacji kolejki podziemnej). Jak powiedział WawaLOve.pl Dutkiewicz, "priorytetem będzie zapewnienie pasażerom jak najwygodniejszej drogi dojścia do przystanków komunikacji miejskiej".
Ponadto PLK zaplanowały przebudowę pięciu stacji – w Ożarowie Mazowieckim, Sulejówku Miłosnej, Mińsku Mazowieckim, Dębem Wielkiem i w Rembertowie. Zakres planowanych robót zakłada m.in. zwiększenie przepustowości linii kolejowych przy maksymalnym ograniczeniu utrudnień w ruchu kolejowym.
Przebudowa stacji będzie polegała m.in. na wymianie rozjazdów co zapewni wyższą prędkość pociągów. Roboty obejmą modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym oraz budowę dodatkowych torów pozwalających zmienić kierunek pociągu na końcowej stacji. Pozwoli to uruchamiać częstsze lub zupełnie nowe połączenia ze stacji Sulejówek Miłosna i z Ożarowa Mazowieckiego. W efekcie przewoźnicy będą mogli zwiększyć liczbę połączeń kolejowych do stolicy w godzinach szczytu.
Pierwsze prace mają ruszyć w 2017 roku.
Przeczytajcie też: Po co nam "podpupniki"? "Nie są dla starszych osób!"