Trwa ładowanie...

Warszawa-Stalowa. Nowy przystanek kolejowy na Pradze Północ

"Priorytetem będzie zapewnienie pasażerom jak najwygodniejszej drogi dojścia do przystanków komunikacji miejskiej i stacji metra" - zapewniają Polskie Linie Kolejowe

Warszawa-Stalowa. Nowy przystanek kolejowy na Pradze Północ
d1kl3fo
d1kl3fo

Polskie Linie Kolejowe przebudują pięć stacji na linii Warszawa – Kutno oraz Warszawa Rembertów – Mińsk Mazowiecki. Powstanie również nowy, wygodny przystanek na Pradze Północ – Warszawa-Stalowa. - Zarządca sieci kolejowej ogłosił przetarg na dokumentację potrzebną do przeprowadzenia inwestycji - powiedział WawaLove.pl Maciej Dutkiewicz z biura prasowego PLK.

PKP PLK S.A chce zwiększyć liczbę pociągów aglomeracyjnych do Warszawy. Właśnie ruszyły przygotowania do przebudowy pięciu stacji na linii Warszawa – Kutno oraz Warszawa Rembertów – Mińsk Mazowiecki. W stolicy pojawi się także nowy przystanek kolejowy. Jak powiedział nam Dutkiewicz, nowa stacja będzie miała blisko 400 mterów i dwa główne wyjścia - jedno prowadzić będzie bezpośrednio na ul. Radzymińską, drugie na Stalową (mniej więcej tam, gdzie obecnie stoi supermarket Tesco)
. Nowy przystanek powstanie w pobliżu wiaduktu kolejowego nad ulicą Radzymińską na torach biegnących z Rembertowa do stacji Warszawa Gdańska.

PLK planuje zbudować wyjście tak, by pasażerowie mogli z łatwością dostać się do stacji metra Warszawa-Szewdzka (mapkę stacji znajdziecie poniżej, pamiętać jednak trzeba, że gdy ją rysowano, nie planowano jeszcze stacji kolejki podziemnej). Jak powiedział WawaLOve.pl Dutkiewicz, "priorytetem będzie zapewnienie pasażerom jak najwygodniejszej drogi dojścia do przystanków komunikacji miejskiej".

Ponadto PLK zaplanowały przebudowę pięciu stacji – w Ożarowie Mazowieckim, Sulejówku Miłosnej, Mińsku Mazowieckim, Dębem Wielkiem i w Rembertowie. Zakres planowanych robót zakłada m.in. zwiększenie przepustowości linii kolejowych przy maksymalnym ograniczeniu utrudnień w ruchu kolejowym.

d1kl3fo

Przebudowa stacji będzie polegała m.in. na wymianie rozjazdów co zapewni wyższą prędkość pociągów. Roboty obejmą modernizację systemów sterowania ruchem kolejowym oraz budowę dodatkowych torów pozwalających zmienić kierunek pociągu na końcowej stacji. Pozwoli to uruchamiać częstsze lub zupełnie nowe połączenia ze stacji Sulejówek Miłosna i z Ożarowa Mazowieckiego. W efekcie przewoźnicy będą mogli zwiększyć liczbę połączeń kolejowych do stolicy w godzinach szczytu.

Pierwsze prace mają ruszyć w 2017 roku.

d1kl3fo
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d1kl3fo
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj