Warszawa. Ruszy tramwaj do osiedla Winnica na Białołęce. Znamy datę
Powstaje nowa trasa tramwajowa do osiedla Winnica na Białołęce. Gotowe są już prawie wszystkie tory. Dzięki nowej trasie mieszkańcy kolejnego osiedla szybciej dojadą do centrum Warszawy. Pierwsze tramwaje wyjadą na trasę w połowie przyszłego roku.
17.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 10:25
Warszawa. Jedna z najpopularniejszych tras w stolicy
Dzięki wydłużeniu trasy tramwajowej pasażerowie w ok. 20 minut dojadą do stacji metra na Młocinach. Bezpośrednio do centrum dostaną się w ok. 40 minut. Już dziś jest to jedna z najbardziej popularnych tras tramwajowych w stolicy. W ciągu roku z przystanku końcowego na Nowodworach tramwaje odjeżdżają aż 70 tysięcy razy. Przez most im. Marii Skłodowskiej – Curie w godzinach szczytu tramwaje przejeżdżają co dwie minuty.
Warszawa. Postęp prac na budowie
- Stawiamy słupy, spawamy tory. Za nami są już wszystkie prace ziemne i wszystkie roboty przygotowawcze. Gotowe są już wszystkie fundamenty pod słupy do sieci trakcyjnej i pod te z systemem informacji dla pasażerów – poinformowały we wtorek Tramwaje Warszawskie w komunikacie.
Niedługo na przedłużoną trasę będą mogły wjechać pierwsze tramwaje, początkowo tylko techniczne. Na całej trasie jest już zamontowane 3 000 metrów szyn i stoi 29 słupów. To połowa z zaplanowanych do postawienia. Zamontowano już wszystkie rozjazdy.
Na budowie pracuje teraz ok. 70 osób. Pracownicy obecnie skupiają się na układaniu ostatnich metrów torów, spawaniu szyn i zalewaniu ich betonem. Pracują też nad wylewaniem asfaltu na przejazdach i przy przystankach. Przygotowują się do ustawienia pozostałych słupów. Na koniec prac rozwieszona zostanie sieć trakcyjna i rozłożona trawa między torami. Będą to kolejne zielone tory tramwajowe w Warszawie, po tych na ul. Grochowskiej.
Warszawa. Inwestycja uzależniona od sytuacji epidemicznej
Inwestycją za ponad 67 mln zł zajmuje się konsorcjum firm Balzola Polska Sp. z o.o. i Construcciones y Promociones Balzola S.A. Umowa została podpisana w październiku 2019 r. Inwestycja jest współfinansowana ze środków UE. Inwestycja jest prowadzona przez Tramwaje Warszawskie i Zarząd Transportu Miejskiego.
Tramwaje Warszawskie planują, że pierwsze tramwaje będą mogły wjechać na trasę w połowie przyszłego roku. Będzie to w znacznym stopniu uzależnione od sytuacji epidemicznej w kraju, która wpływa na wiele inwestycji.