Warszawa. Radni za metrem. Będą środki na start budowy trzeciej linii
Będzie trzecia linia metra w stolicy. Radni zdecydowali w czwartek podczas sesji o zmianach w miejskim budżecie, które pozwolą na przeznaczenie środków na prace przygotowawcze do uruchomienia budowy w kolejnych latach.
W budżecie na 2021 rok znajdą się pieniądze na działania, które posłużą przyszłym pracom nad trzecią linią podziemnej komunikacji w stolicy. Radni musieli w czwartek zagłosować nad taką decyzją. Aby bowiem zacząć wydawać zasoby miejskiej kasy na ten cel, trzeba dokonać modyfikacji dotychczasowych planów budżetowych.
To nie jedyny projekt, który trzeba było wziąć pod uwagę, jeśli chodzi o zmiany dotyczące stołecznych wydatków w 2021 roku. Sfinansować z miejskiej kasy trzeba nie tylko czynności rozpoczynające etap prac projektowych trzeciej nitki komunikacyjnej w strukturze miejskiego metra, ale również przeznaczyć zasoby na budowę kładki pieszo-rowerowej nad Wisłą.
Te nowe koncepcje, jak zdecydowali radni, dojdą do skutku w tym roku. Będzie można zacząć te inwestycje dzięki decyzjom akceptującym przesunięcie środków na nowe projekty w stolicy.
Na metro wyasygnowane będzie 41 milionów złotych. To pozwoli sfinansować pierwsze działania - odwierty geologiczne i ekspertyzy hydrologiczne.
Obietnica wybudowania trzeciej linii metra, złożona przez prezydenta Rafała Trzaskowskiego przed kilkoma dniami, pojawia się w czasie szczególnie trudnym dla samorządowych budżetów, mocno okrajanych przez wydatki kowidowe. III linia połączy Pragę Południe z centrum stolicy, Ochotą i Mokotowem, mieć będzie sześć stacji. To projekt długofalowy, który potrwa do 2028 roku.
Warszawa. Radni za metrem. Będą środki na start budowy trzeciej linii
Nowa linia będzie poprowadzona ze stacji Stadion Narodowy. Tam będzie ulokowany węzeł przesiadkowy, z którego wagoniki będą jeździć na Dworzec Wschodni, Mińską, Rondo Wiatraczna, Ostrobramską, Jana Nowaka-Jeziorańskiego i na Gocław. Powstanie też odgałęzienie prowadzące do Stacji Techniczno-Postojowej na Koziej Górce.
Nowa linia usprawni komunikację z Pragi-Południe i podniesie komfort podróży mieszkańców Gocławia, Grochowa i Kamionka. Kolejna planowana inwestycja, którą zaakceptowali radni w czwartek pod kątem budżetu - most dla pieszych i rowerzystów - również zmieni życie Pragi. Połączy bowiem nadwiślańskie bulwary od Karowej z praską ulicą Okrzei.
Zmiany w budżecie zostały przyjęte większością 46 głosów. 13 radnych wstrzymało się od głosowania, jedna nie głosowała.