Warszawa. Ponad tysiąc wakatów w stołecznej policji. Pracownicy poszukiwani
Jeśli ktoś chce zostać policjantem, czeka na niego wiele ofert pracy. W Komendzie Stołecznej Policji do obsadzenia jest ponad 1 200 wakatów. Kandydat musi jednak spełniać określone warunki i przejść poszczególne etapy rekrutacji.
24.11.2020 | aktual.: 02.03.2022 13:54
Warszawa. Rekrutacja trwa
W stołecznej policji na osoby marzące o zawodzie policjanta czekają miejsca pracy. Na dzień 1 listopada 2020 r., stan wakatów to 1 254. Rekrutacja prowadzona jest cały czas.
W pierwszej kolejności przyjęcia realizowane są do Oddziału Prewencji Policji w Warszawie. Przyjęcia do pozostałych jednostek organizacyjnych uzależnione są od liczby wakatów.
- Nabór prowadzony jest w trybie ciągłym, a dokumenty przyjmowane są w poniedziałki w godz. 08.30-19.30 oraz od wtorku do piątku w godzinach 8.30-15.30. w Sekcji ds. Doboru Wydziału Kadr Komendy Stołecznej Policji ul. Al. Solidarności 126 w Warszawie - przekazał „Super Expressowi” rzecznik prasowy KSP nadkom. Sylwester Marczak.
Warszawa. Kandydat musi spełnić sześć warunków
Nie każdy chętny do pracy w policji może się jednak do niej dostać. Kandydat jeszcze przed złożeniem papierów musi upewnić się, czy spełnia sześć podstawowych warunków.
Służbę w policji może pełnić: obywatel polski o nieposzlakowanej opinii, posiadający co najmniej wykształcenie średnie lub średnie branżowe. Kandydat nie może być skazany prawomocnym wyrokiem sądu za przestępstwo lub przestępstwo skarbowe i musi korzystać z pełni praw publicznych. Aplikujący musi też posiadać zdolność fizyczną i psychiczną do służby w formacjach uzbrojonych, podległych szczególnej dyscyplinie służbowej, której gotów jest się podporządkować. Służbę może pełnić osoba dająca rękojmię zachowania tajemnicy stosownie do wymogów określonych w przepisach, o ochronie informacji niejawnych.
Dodatkowo, jeżeli kandydat podlega kwalifikacji wojskowej powinien posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej.
Warszawa. Etapy rekrutacji
Postępowanie kwalifikacyjne trwa od trzech do sześciu miesięcy. Na wstępie należy złożyć odpowiednie dokumenty:
- podanie o przyjęcie do służby,
- wypełniony kwestionariusz osobowy kandydata do służby (część A i B)
- kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie i kwalifikacje zawodowe (oryginały dokumentów do wglądu),
- kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby, jeżeli wcześniej kandydat do służby pozostawał w stosunku pracy lub w służbie (oryginały dokumentów do wglądu),
- książeczka wojskowa, jeżeli kandydat do służby jest objęty ewidencją wojskową (do wglądu)
Po około miesiącu od złożenia dokumentów kandydat kierowany jest na pierwszy etap postępowania kwalifikacyjnego, czyli test wiedzy oraz test sprawności fizycznej.
Następnie po uzyskaniu pozytywnego wyniku chętny kierowany jest kolejno na poszczególne etapy rekrutacji. Etapy to: test psychologiczny, rozmowa kwalifikacyjna, ustalenie zdolności fizycznej i psychicznej do służby w Policji, sprawdzenie w ewidencjach, rejestrach i kartotekach prawdziwości danych zawartych w kwestionariuszu osobowym kandydata do służby oraz przeprowadzenie postępowania sprawdzającego określonego w przepisach o ochronie informacji niejawnych.
O wynikach każdego z etapów rekrutacyjnych kandydat informowany jest na bieżąco.
Źródło: Super Express