Warszawa. Musimy sobie pomagać. Artyści wspierają stołeczną gastronomię
Czasy bardzo złe, więc trzeba się wspierać - uznał stołeczny kolektyw specjalizujący się w tworzeniu wielkoformatowych dzieł w przestrzeni miejskiej. Tak powstał "Kurier Głodnego Warszawiaka".
Gastronomiczny drogowskaz powstał na ścianie budynku przy ulicy Jaworzyńskiej, tuż przy wejściu na stację metro Politechnika. Ma zachęcać do pamiętania o tym, jak trudne czasy nastały dla przedsiębiorców działających w branży restauracyjnej - właścicieli barów, pizzerii, punktów gastronomicznych, fast foodów. Prowadzący takie biznesy nadal nie mogą otworzyć swoich lokali i jedyna ich szansa na przetrwanie to klienci zamawiający posiłki na wynos.
"Branża gastro w dobie pandemii nie ma lekko. Każdego dnia knajpy walczą o przetrwanie. Postanowiliśmy wesprzeć te starania i pro bono stworzyć mural, który da impuls do wsparcia ulubionych lokali zamówieniami" - poinformowała pracownia Good Looking Studio.
W akcję uświadamiania warszawiaków, jak ważne jest w tym czasie podtrzymywanie przy życiu gastronomii, i jaki będzie to miało związek z przyszłością branży i przetrwaniem naszych ulubionych knajpek zaangażowało się dwanaście stołecznych miejscówek - Cafe Mozaika, Casa di Tuzza, Gringo Bar, Kręgliccy, Ocho, Ósma Kolonia, Relaks Kawiarnia, Soul Food, The Cool Cat, The Roots Coctail Bar, Warmut, Wege Mikser.
I to te podmioty figurują w wielkiej naściennej gazecie - stronie "Kuriera Głodnego Warszawiaka", malowidle nawiązującym do strony ogłoszeniowej w prasie. Autorem projektu jest Norbert Strukow.
Warszawa. Musimy sobie pomagać. Artyści wspierają stołeczną gastronomię "Kurierem Głodnego Warszawiaka"
- Wspierajmy ulubione miejscówki, żeby za jakiś czas wrócić do życia towarzyskiego, jakie znaliśmy jeszcze rok temu - napisali przedstawiciele Good Looking Studio na facebookowym profilu.
Ich styl i przepiękne prace doskonale zna Warszawa. To reklamy, które oglądają tysiące oczu, a które nie chcą jedynie namolnie nakłaniać do wydawania pieniędzy, ale też oferują doznania estetyczne. Od 2008 roku dzieła artystów z Good Looking Studio pojawiają się na stołecznych budynkach w postaci urzekających, malowanych ręcznie reklam.
Jednak często prace studia mają niekomercyjny charakter, jak Kurier Głodnego Warszawiaka. Niedawno artyści z Good Looking zaangażowali się w akcję malowania sufitów w placówkach szpitalnych dla dzieci. Idea jest prosta: mały pacjent, który obudzi się po operacji i narkozie zobaczy bajeczny, kolorowy świat.