Warszawa. Modernizacja Warszawy Zachodniej. Zmiany w komunikacji
W związku z postępem prac na Warszawie Zachodniej wprowadzone będą zmiany w komunikacji. Od niedzieli, 29 sierpnia dojść do pociągów będzie można od strony Al. Jerozolimskich. O zmianach przypomną komunikaty wizualne i głosowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ok. 2 mld zł modernizują stację Warszawa Zachodnia. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r. Dla pasażerów będą przeznaczone m.in. windy, schody ruchome, szerokie przejście oraz system informacji.
Jak przekazał Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., szerszy zakres prac wymaga zmian w komunikacji. Od 29 sierpnia na perony wejście będzie możliwe wyłącznie od strony Al. Jerozolimskich. O zmianach podróżnych poinformują banery, plakaty i komunikaty głosowe.
Wykonawca równolegle do budowy nowych peronów, zadaszenia i kładki, rozszerza przebudowę przejścia podziemnego w rejonie peronu 8, od strony Woli. Większy zakres prac, także w układzie torów, wymaga zmian w kursowaniu pociągów regionalnych i aglomeracyjnych. Składy odjeżdżające obecnie z peronu 8 Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Gdańskiej będą rozpoczynały i kończyły bieg na wcześniejszym przystanku Warszawa Wola.
Jak podkreślono w komunikacie, pomimo największej w historii przebudowy utrzymane jest kursowanie pociągów. W ciągu doby przez Warszawę Zachodnią przejeżdża ok. 800 pociągów: 140 pociągów dalekobieżnych oraz 160 SKM i 500 regionalnych. Organizacja rozkładu jazdy wymaga szczegółowych ustaleń między zarządcą linii kolejowych, przewoźnikami oraz wykonawcą. Istotne zmiany wprowadzane są przy okazji korekty rozkładu jazdy.
Poranne wpisy Zbigniewa Ziobry. Komentarz z PiS
Warszawa. Nowe perony, zadaszenie, przejście podziemne
Na stacji ponad pół tysiąca osób i 150 jednostek sprzętu uczestniczy w budowie zadaszenia, peronów, przejścia podziemnego, wiaduktu, nowych torów i urządzeń sterowania.
Na stacji będą również ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie połączenie podróży z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.