RegionalneWarszawaWarszawa. Modernizacja Warszawy Zachodniej. Zmiany w komunikacji

Warszawa. Modernizacja Warszawy Zachodniej. Zmiany w komunikacji

W związku z postępem prac na Warszawie Zachodniej wprowadzone będą zmiany w komunikacji. Od niedzieli, 29 sierpnia dojść do pociągów będzie można od strony Al. Jerozolimskich. O zmianach przypomną komunikaty wizualne i głosowe.

Warszawa. Plac budowy nowego dworca PKP Warszawa Zachodnia, czerwiec 2021 r.
Warszawa. Plac budowy nowego dworca PKP Warszawa Zachodnia, czerwiec 2021 r.
Źródło zdjęć: © PAP | Marcin Obara

26.08.2021 11:43

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. za ok. 2 mld zł modernizują stację Warszawa Zachodnia. Zakończenie inwestycji planowane jest w 2023 r. Dla pasażerów będą przeznaczone m.in. windy, schody ruchome, szerokie przejście oraz system informacji.

Jak przekazał Karol Jakubowski z zespołu prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., szerszy zakres prac wymaga zmian w komunikacji. Od 29 sierpnia na perony wejście będzie możliwe wyłącznie od strony Al. Jerozolimskich. O zmianach podróżnych poinformują banery, plakaty i komunikaty głosowe.

Wykonawca równolegle do budowy nowych peronów, zadaszenia i kładki, rozszerza przebudowę przejścia podziemnego w rejonie peronu 8, od strony Woli. Większy zakres prac, także w układzie torów, wymaga zmian w kursowaniu pociągów regionalnych i aglomeracyjnych. Składy odjeżdżające obecnie z peronu 8 Warszawy Zachodniej w kierunku Warszawy Gdańskiej będą rozpoczynały i kończyły bieg na wcześniejszym przystanku Warszawa Wola.

Jak podkreślono w komunikacie, pomimo największej w historii przebudowy utrzymane jest kursowanie pociągów. W ciągu doby przez Warszawę Zachodnią przejeżdża ok. 800 pociągów: 140 pociągów dalekobieżnych oraz 160 SKM i 500 regionalnych. Organizacja rozkładu jazdy wymaga szczegółowych ustaleń między zarządcą linii kolejowych, przewoźnikami oraz wykonawcą. Istotne zmiany wprowadzane są przy okazji korekty rozkładu jazdy.

Warszawa. Nowe perony, zadaszenie, przejście podziemne

Na stacji ponad pół tysiąca osób i 150 jednostek sprzętu uczestniczy w budowie zadaszenia, peronów, przejścia podziemnego, wiaduktu, nowych torów i urządzeń sterowania.

Na stacji będą również ruchome schody, windy, system dynamicznej informacji oraz szerokie przejścia. Łatwiejsze będzie połączenie podróży z komunikacją miejską. Bezpieczne zarządzanie ruchem kolejowym na Warszawskim Węźle Kolejowym zapewnią nowoczesne urządzenia i systemy komputerowe.

PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. realizują za ok. 2 mld zł netto projekt "Prace na linii średnicowej w Warszawie na odcinku Warszawa Wschodnia - Warszawa Zachodnia". Projekt ubiega się o współfinansowanie przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)