Warszawa. Metro. Tarcze na Woli zakończyły prace
Rozpoczął się kolejny etap budowy metra na granicy Bemowa i Woli. Swoje prace zakończyły już tarcze drążące tunele. Teraz zostaną wydobyte na powierzchnię. W związku z tym na krótko zmieni się organizacja ruchu.
04.01.2021 | aktual.: 03.03.2022 02:49
Jak poinformował stołeczny ratusz, tarcze TBM Krystyna i Elisabetta zakończyły już drążenie tuneli II linii metra na granicy Bemowa i Woli. Tarcze wydrążyły razem prawie 3 km tuneli, które połączyły budowane stacje C04 "Powstańców Śląskich" i C05 "Ulrychów" z istniejącą stacją "Księcia Janusza". Nadszedł czas, aby obydwie tarcze opuściły podziemia. Zostaną wydobyte na powierzchnię z szybu demontażowego zlokalizowanego przy centrum handlowym. W związku z tym zmieni się organizacja ruchu na ul. Górczewskiej.
Warszawa. Zmiana organizacji ruchu na ok. miesiąc
Od wtorku, 5 stycznia, ok. godz. 20 na krótkim odcinku ul. Górczewskiej przed wschodnim wyjazdem z centrum handlowego (z sygnalizacją świetlną) będzie jeden pas ruchu w kierunku Bemowa. Będą z niego wspólnie korzystali kierowcy indywidualni, którzy mogą pojechać tylko do centrum handlowego, oraz autobusy Warszawskiego Transportu Publicznego, taksówki, pojazdy służb miejskich, MTON i posiadaczy identyfikatorów MW oraz motocykle, które mogą pojechać dalej prosto. Utrudnienia potrwają około miesiąca.
Warszawa. Tarcze pracowały od czerwca 2020 r.
Tarcze TBM Krystyna i Elisabetta opuszczone zostały do komory startowej w połowie czerwca 2020 r. TBM Krystyna w dwóch etapach wydrążyła w sumie 1369 m tunelu, zaś Elisabetta 1367 m. Dzięki temu Bemowo zyskało podziemne połączenie z Wolą.
- Na odcinku wschodnim tarcze TBM Anna i Maria są już na ostatniej prostej. Do wydrążenia mają już ostatni odcinek tunelu, między budowaną stacją Zacisze a funkcjonującą stacją Trocka - czytamy w komunikacie.