Warszawa. Ładowarka do autobusów. Stacja szybkiego uzupełniania energii powstaje na pętli Wilanów
Na pętli Wilanów stanie sześć ładowarek pojazdów obsługujących linie 116, 180 i E-2 o łącznej mocy prawie 2,5 megawata. Ruszyła budowa największej w Warszawie stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych.
Inwestycja w Wilanowie sprawi, że autobusy linii 116 i 180 będą pierwszymi w stolicy, które będą mogły swoje baterie uzupełnić na obydwu krańcach trasy. To nie będzie jedyny taki punkt - kolejna ładowarka powstaje przy ulicy Konwiktorskiej i przy ulicy Browarnej. Prace powinny się zakończyć po wakacjach.
Miejskie Zakłady Autobusowe eksploatują 160 autobusów elektrycznych. Mogą one korzystać z sieci ulicznych stacji szybkiego ładowania na pętlach Spartańska, Konwiktorska, Szczęśliwice, Esperanto, Chomiczówka i Nowodwory.
Elektrobusy mają też ładowarki pantografowe szybkiego ładowania w zajezdniach przy Woronicza, Ostrobramskiej, Stalowej i Włościańskiej. Nocnemu uzupełnianiu energii służy 160 wtyczkowych ładowarek wolnego ładowania.
Warszawski Transport Publiczny stawia na ekologię – po stolicy jeździ coraz więcej autobusów nisko i zero emisyjnych. Miasto ma już kilka linii całkowicie zelektryfikowanych.
Warszawa. Ładowarka do autobusów. Stacja szybkiego uzupełniania energii powstaje na pętli Wilanów
Przedtem autobusy musiały jechać "po prąd" do zajezdni. Ładowarki na pętlach usprawnią więc komunikację. Rozkłady jazdy uwzględniają postoje na podładowanie. Pojazdy nie mają już pustych przebiegów na trasach.
Elektryki są ciche i nie emitują spalin. Dzięki temu, że sukcesywnie zastępują one warszawski spalinowy tabor autobusowy, podnosi się nieustająco jakość powietrza w mieście.