RegionalneWarszawaWarszawa. Ładowarka do autobusów. Stacja szybkiego uzupełniania energii powstaje na pętli Wilanów

Warszawa. Ładowarka do autobusów. Stacja szybkiego uzupełniania energii powstaje na pętli Wilanów

Na pętli Wilanów stanie sześć ładowarek pojazdów obsługujących linie 116, 180 i E-2 o łącznej mocy prawie 2,5 megawata. Ruszyła budowa największej w Warszawie stacji szybkiego ładowania autobusów elektrycznych.

Wilanów. Trwa budowa instalacji złożonej z sześciu ładowarek do autobusów. Pozwolą one szybko uzupełnić energię w bateriach pojazdów komunikacji biorowej
Wilanów. Trwa budowa instalacji złożonej z sześciu ładowarek do autobusów. Pozwolą one szybko uzupełnić energię w bateriach pojazdów komunikacji biorowej
Źródło zdjęć: © UM Warszawa

23.06.2021 | aktual.: 06.03.2024 20:55

Inwestycja w Wilanowie sprawi, że autobusy linii 116 i 180 będą pierwszymi w stolicy, które będą mogły swoje baterie uzupełnić na obydwu krańcach trasy. To nie będzie jedyny taki punkt - kolejna ładowarka powstaje przy ulicy Konwiktorskiej i przy ulicy Browarnej. Prace powinny się zakończyć po wakacjach.

Miejskie Zakłady Autobusowe eksploatują 160 autobusów elektrycznych. Mogą one korzystać z sieci ulicznych stacji szybkiego ładowania na pętlach Spartańska, Konwiktorska, Szczęśliwice, Esperanto, Chomiczówka i Nowodwory.

Elektrobusy mają też ładowarki pantografowe szybkiego ładowania w zajezdniach przy Woronicza, Ostrobramskiej, Stalowej i Włościańskiej. Nocnemu uzupełnianiu energii służy 160 wtyczkowych ładowarek wolnego ładowania.

Warszawski Transport Publiczny stawia na ekologię – po stolicy jeździ coraz więcej autobusów nisko i zero emisyjnych. Miasto ma już kilka linii całkowicie zelektryfikowanych.

Warszawa. Ładowarka do autobusów. Stacja szybkiego uzupełniania energii powstaje na pętli Wilanów

Przedtem autobusy musiały jechać "po prąd" do zajezdni. Ładowarki na pętlach usprawnią więc komunikację. Rozkłady jazdy uwzględniają postoje na podładowanie. Pojazdy nie mają już pustych przebiegów na trasach.

Elektryki są ciche i nie emitują spalin. Dzięki temu, że sukcesywnie zastępują one warszawski spalinowy tabor autobusowy, podnosi się nieustająco jakość powietrza w mieście.

Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)