Warszawa. Kolejny przetarg na dwa ronda na ul. Kadetów
Zarząd Dróg Miejskich ponownie ogłosił przetarg na budowę dwóch rond na ul. Kadetów. Poprzedni został unieważniony z powodu przekroczenia kosztorysu. Według założeń ronda mają powstać do końca roku.
25.07.2020 08:00
Przebudowa dotyczy dwóch skrzyżowań na ul. Kadetów – z ul. Poprawną i ul. Łasaka. Oba ronda będą miały po 22 metry średnicy. Na wszystkich wlotach pojawią się wydłużone wyspy trójkątne z azylami dla pieszych i przejazdami dla rowerzystów. Ruch pieszych i rowerzystów będzie się odbywał po wydzielonej drodze rowerowej i chodniku. Przy okazji prac ZDM planuje wybudować brakujące chodniki i odcinki drogi dla rowerów.
Przetarg na realizację inwestycji musiał być powtórzony. W poprzednim, ogłoszonym w kwietniu, wystartowało osiem firm. Ich oferty o niemal milion złotych przekraczały planowany budżet. Tym razem termin nadsyłania ofert upływa 3 sierpnia. Jeżeli uda się rozstrzygnąć przetarg, wykonawca będzie miał czas na realizację inwestycji do 15 grudnia.
Zamiana skrzyżowań na ronda ma uporządkować ruch i poprawić bezpieczeństwo. Układ skrzyżowań stanie się bardziej czytelny. Wprowadzone rozwiązania poprawią też przepustowość i płynność ruchu – podkreśla w komunikacie Zarząd Dróg Miejskich.
Warszawa. Ronda zbudowane i planowane
Zmiany na ul. Kadetów są częścią programu budowy rond zapowiedzianego jesienią 2019 r. przez prezydenta Warszawy Rafała Trzaskowskiego. Przyznane na ten cel środki wykorzystane będą m.in. na budowę ronda u zbiegu ul. Anielewicza i Karmelickiej (przetarg został już rozstrzygnięty) oraz ul. Spisaka, Sosnkowskiego i Regulskiej przy PKP Ursus (przetarg planowany w najbliższych dniach).
Równocześnie ZDM projektuje ronda w kilku innych lokalizacjach: na ul. Krasińskiego na skrzyżowaniu z ul. Przasnyską, na ul. Powązkowskiej przy skrzyżowaniu z ul. Obrońców Tobruku, na ul. Augustówka przy skrzyżowaniu z ul. Zawodzie oraz na ul. Smoczej przy skrzyżowaniu z ul. Stawki.
Lokalizacje te zostały wybrane na podstawie wyników audytów bezpieczeństwa ruchu drogowego i wniosków mieszkańców. Jeżeli uda się wygospodarować środki na ten cel, budowa rond będzie możliwa w przyszłym roku.