Warszawa. Drezyny schodzą do podziemi. 25‑tonowa "włoszka" potrzebna w metrze
Nowe nabytki dla stołecznego metra: drezyny włoskiej produkcji, służące do prowadzenia w tunelach prac konserwacyjnych. Uzupełnią tabor wspomagający, potrzebny przy pracach nad kolejnymi odcinkami II linii metra.
25.03.2021 14:07
- Zamówiliśmy nowe wagony do obsługi pasażerskiej, a prace na budowie wschodniego i zachodniego odcinka II linii metra nie zwalniają. Metro to jednak nie tylko budowa tuneli i stacji – w ramach zamówień uzupełniamy też pojazdy taboru pomocniczego wykorzystywane do prowadzenia prac konserwacyjnych w tunelach - poinformował Michał Olszewski, zastępca prezydenta m.st. Warszawy.
Drezyna DEG400 waży 25 ton i ma 11 metrów długości. Może zabrać do kabiny 7 osób, a także 8 ton ładunku. Idealnie sprawdzi się w roli transportu dla służb technicznych, prowadzących prace konserwacyjne w tunelach.
Po torach w podziemnej trakcji metra krążą nie tylko znane nam wagony pasażerskie. W tej przestrzeni obecne są też inne dziwne pojazdy, jak właśnie te drezyny albo platformy z wychylnymi skrzyniami, które właśnie zostały przyjęte do próbnej eksploatacji. Platformy zdają egzaminy w warszawskim metrze - jeśli się sprawdzą, dostaną świadectwo wydawane przez Urząd Transportu Kolejowego. Są też dwa nowe pojazdy dla ratowników technicznych i dla straży pożarnej.
Warszawa. Nowe zakupy sprzętu do obsługi technicznej metra. Będą niezbędne, gdy otworzą się kolejne odcinki II linii
To perspektywiczne zakupy: po rozbudowie metra ten sprzęt będzie niezbędny. Z nowo wybudowanych odcinków II linii metra pierwsi pasażerowie będą mogli skorzystać w drugiej połowie 2022 roku. Wówczas przybędzie 5 nowych stacji - Zacisze, Kondratowicza i Bródno oraz Ulrychów i Bemowo. Druga linia będzie mieć wtedy 17 przystanków.