W rankingu polskich miast przyszłości Warszawa bezkonkurencyjna
Według magazynu fDI z grupy The Financial Times stolica jest najlepsza w 4 z 6 ocenianych kategorii
W rankingu „Polish Cities of the Future 2015/2016” przygotowanym przez fDi, spółkę z grupy The Financal Times, Warszawa jest absolutnym liderem. Warszawa zajęła pierwsze miejsca w następujących kategoriach: potencjał gospodarczy, kapitał ludzki i poziom życia, przyjazność dla biznesu oraz dostępność. Jest także zwycięzcą w klasyfikacji ogólnej.
Miasta oceniane były pod kątem potencjału gospodarczego, kapitału ludzkiego i poziomu życia, a także efektywności kosztowej, przyjazności dla biznesu, dostępności oraz strategii przyciągania inwestycji.
- Naszym zadaniem jest tworzenie warunków do wzrostu przestrzeni biurowej i realizacja inwestycji miejskich poprawiających jakość transportu i życia w mieście. Nagroda fDi pokazuje, że idziemy w dobrym kierunku – powiedział Michał Olszewski, zastępca Prezydent Warszawy.
W badanym okresie (lata 2003-13) w stolicy zrealizowano 504 projekty inwestycyjne. Największy udział bezpośrednich inwestycji zagranicznych w Warszawie w badanej dekadzie był w usługach biznesowych na poziomie 15,3%. Nieruchomości i usługi finansowe miasta to kolejne najlepiej lokujące sektory, przyciągające odpowiednio 14,5% i12,7% całości inwestycji. Ale to sektor komunikacji okazuje się być wschodzącą gwiazdą w Warszawie. Inwestycje w tym sektorze w 2013 r. osiągnęły aż 16% całości
BIZ. Rosnącą reputację Warszawy podkreślają autorzy rankingu - PKB polskiej stolicy i PKB na mieszkańca, które są najwyższe w kraju, jeszcze bardziej podkreślają pozycję Warszawy jako centrum gospodarcze Polski. Warszawa ma również najwyższy poziom sprzedaży detalicznej w kraju i przyciąga największą liczbę pracowników.
Jest to pierwszy ranking fDi Magazine poświęcony* wyłącznie polskim miastom*. Eksperci przygotowujący raport oceniali kilkadziesiąt czynników w 50 lokalizacjach w Polsce. Brano pod uwagę m.in. potencjał gospodarczy, kapitał ludzki, poziom życia, dostępność i przyjazność dla biznesu, infrastrukturę telekomunikacyjną i drogową, strategię przyciągania inwestorów, cenę paliwa, cenę metra sześciennego wody, koszt edukacji , cenę zakupu hektara ziemi, przeciętne wynagrodzenie miesięczne i ceny hoteli. Miasta podzielone zostały według trzech kategorii w zależności od ich wielkości: duże, średnie i małe.
fDi Magazine to dwumiesięcznik portalu internetowego fDi Intelligence, który zajmuje się zagadnieniami rozwoju gospodarczego i inwestycji na świecie. Magazyn oraz portal należą grupy The Financial Times i są prestiżowymi i opiniotwórczymi wydawnictwami, powszechnie czytanymi przez inwestorów na całym świecie.
Przeczytajcie też: Grzybowska i Królewska przyjazne dla wszystkich