Tramwaje dojadą na Zachodni. Pod stacją powstanie najdłuższa sieć tuneli tramwajowych w Polsce
We wtorek Polskie Linie Kolejowe z Tramwajami Warszawskimi podpisali porozumienie w sprawie budowy trasy tramwajowej do Dworca Zachodniego. Pod stacją powstanie podziemny przystanek i najdłuższa sieć tuneli tramwajowych w Polsce.
10.07.2018 16:01
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Dokument podpisano na budowę podziemnego przystanku tramwajowego wraz z konstrukcją dla przyszłego tunelu tramwajowego pod zmodernizowaną stacją Warszawa Zachodnia. Przystanek będzie jednym z głównych punktów przesiadkowych na nowej trasie tramwajowej z Woli do Wilanowa.
Wiceprezydent Warszawy Renata Kaznowska tłumaczy, że zgodnie z ich strategią rozwijają komfortową i ekologiczną komunikację tramwajową, budują nowe trasy i integrują różne środki transportu. - A już w 2023 roku pasażerowie będą mogli korzystać z nowej trasy i bardzo nowoczesnego węzła przesiadkowego - mówi Renata Kaznowska.
Gdzie będzie przebiegać trasa tramwajowa?
Trasa tramwajowa do dworca Warszawa Zachodnia pobiegnie od ul. Grójeckiej wzdłuż ul. Bitwy Warszawskiej 1920 roku. Natomiast w okolicach Parku Zachodniego tramwaje wjadą do tunelu, którym dotrą do podziemnego przystanku Dworzec Zachodni, który zostanie zbudowany na głębokości niemal 15 metrów poniżej poziomu torów kolejowych. Przystanki tramwajowe i perony kolejowe będą połączone ruchomymi schodami i windami, a pasażerowie nie będą musieli wychodzić na zewnątrz żeby przesiąść się z tramwaju do pociągu.
Z Dworca Zachodniego tramwajem będzie można dojechać:
- przez Ochotę do Wilanowa,
- przez Wolę do Śródmieścia,
- przez nowopowstające osiedle na Odolanach na Bemowo.
Łączna długość zaplanowanych tuneli wraz z rampami zjazdowymi wyniesie 2120 metrów. Nigdy wcześniej w Polsce nie zbudowano tak długich tuneli przeznaczonych dla tramwaju.
Budowa trasy tramwajowej do Wilanowa otrzyma dofinansowanie z funduszy UE. Jej całkowita wartość przekroczy 293 mln zł, a dofinansowanie UE wyniesie 170 mln zł. Cały projekt obejmuje również zakup 50 dwukierunkowych wagonów i budowę zajezdni tramwajowej na 150 składów na Annopolu. Zgodnie z zasadami współfinansowania tego typu projektów przez UE, cała inwestycja tramwajowa musi być zakończona i rozliczona * do końca 2023 roku*.
Warszawa Zachodnia
Warszawa Zachodnia jest stacją kolejową obsługującą największą liczbą pociągów pasażerskich w Polsce. W ciągu doby w rozkładzie jazdy jest ponad 1000 pociągów podmiejskich i dalekobieżnych. Po zakończeniu inwestycji kolejowych liczba połączeń wzrośnie nawet o kilkaset kolejnych.
Zobacz także: Michał Żebrowski do narodowców: masz za dużo siły? To wygraj dla Polski medal w boksie
Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl