Tak wyglądają pierwsze w stolicy "ładowarki" do elektrycznych autobusów
W sumie w Warszawie stanąć ma dziewiętnaście takich stacji.
Na pętli linii 222, przy ulicy Spartańskiej powstała uliczna stacja do ładowania pantografowego elektrobusów. To pierwsza z 19 ulicznych ładowarek, jakie mają stanąć w stolicy.
Na razie ustawiona została konstrukcja stacji do ładowania pantografowego autobusów elektrycznych przy ul. Spartańskiej w Warszawie. Utrzymana jest w żółto-czerwonych barwach miasta i przewoźnika – Miejskich Zakładów Autobusowych. Jej łącze energetyczne ma zostać uruchomione wiosną. Moc ładowarki wyniesie 200 kW, a zapotrzebowanie na energię w tym miejscu w dzień powszedni - 1,7 MWh.
To pierwsza z 19 ulicznych ładowarek, jakie mają stanąć w stolicy. Docelowo, według planów miasta, wszystkie linie przebiegające Krakowskim Przedmieściem i Nowym Światem mają być obsługiwane elektrobusami - "elektryfikacja" obejmie w sumie 12 linii.
Budowa sieci ładowarek będzie prowadzona równolegle do jednej z największych z największych inwestycji Miejskich Zakładów Autobusowych – zakupu 130 przegubowych elektrycznych. To nowość w Warszawie i Polsce – na razie w naszym kraju nie ma jeszcze ani jednego przegubowego elektrobusa.
Pierwszy przegubowy elektrobus Solaris Urbino 18 czwartej generacji z podwójnym sposobem ładowania powstaje w fabryce w Bolechowie. Z podpoznańskiej fabryki największego polskiego producenta autobusów trafi na testy do Miejskich Zakładów Autobusowych. Ten wyjątkowy model może być ładowany poprzez złącze plug in (za pomocą kabla z wtyczką) lub za pomocą pantografu i ulicznej ładowarki.
Źródło: PAP/MZA
Oprac. Karolina Pietrzak
Przeczytajcie również: Ogród jak przed wojną i remont wieży. Wielkie plany nowego dyrektora Zamku*Królewskiego*