Szybsze pociągi na Centralnej Magistrali Kolejowej
Prace były finansowane z funduszy europejskich.
Szybciej i bezpieczniej na Centralnej Magistrali Kolejowej. Zakończyła się przebudowa fragmentów najszybszej trasy w Polsce. Polegała ona na likwidacji przejazdów drogowo-kolejowych i budowie bezpiecznych wiaduktów - informuje radio RDC.
Prace były finansowane z funduszy europejskich. Dzięki inwestycji, pociągi kursujące z Warszawy do Krakowa i Katowic będą mogły rozwinąć prędkość na dłuższym odcinku, niż dotychczas.
Jednak, jak mówi RDC prezes Polskich Linii Kolejowych Ireneusz Merchel, na duże przyspieszenie trzeba będzie poczekać do końca przyszłego roku. Trwają inwestycje, które spowodują, że na przełomie 2017 i 2018 roku odcinek, po którym pociągi jadą z prędkością 200 kilometrów na godzinę, wydłuży się do 250 kilometrów. Chodzi zarówno o Centralną Magistralę Kolejową, jak i trasę z Warszawy do Gdańska. Chodzi między innymi o likwidację niektórych przejazdów drogowo-kolejowych, a także montaż nowoczesnego systemu zarządzania ruchem.
Łącząc Europę
Pieniądze na tę inwestycję pochodzą z unijnego programu „Łącząc Europę”. Jak mówi wiceminister rozwoju Witold Słowik, w najbliższym czasie rozpocznie się realizacja kolejnych inwestycji z unijnym wsparciem. Wszystkie dotyczą poprawy jakości infrastruktury. Chodzi między innymi o połączenie Warszawy z portami morskimi, a także połączenie kolejowe Bydgoszczy z zachodem kraju.
Wszystkie inwestycje finansowane z programu „Łącząc Europę” muszą być zrealizowane do 2020 roku.
Źródło: (rdc)