Stadion Narodowy zmieni nazwę!
Podpisano nową umowę sponsorską
16.07.2015 07:35
Polska Grupa Energetyczna została sponsorem tytularnym Stadionu Narodowego. Władze spółki ogłosiły to oficjalnie 16 lipca. Skrót sponsora trafił do dotychczasowej nazwy obiektu, który od dziś będzie nazywał się PGE Narodowy.
Partner tytularny stadionu to największe przedsiębiorstwo sektora elektroenergetycznego w Polsce. 40 proc. prądu płynącego z gniazdek polskich domów i przedsiębiorstw wyprodukowały właśnie elektrownie z Grupy PGE.
- W ciągu trzech lat Stadion Narodowy trafił do piątki najlepiej zarządzanych stadionów w Europie. Razem z PGE wykorzystamy wszystkie atuty naszych marek tworząc zupełnie nową jakość – PGE Narodowy. Nie ma drugiego obiektu, który byłby w stanie wygenerować tak dużo pozytywnej energii. To wszystko sprawia, że jest to partnerstwo zwycięskie dla obu stron i modelowa umowa naming rights – poinformował WawaLove.pl Tomasz Półgrabski, prezes spółki PL.2012+.
Od 2014 roku Stadion Narodowy to samofinansujące się przedsiębiorstwo, a pozyskanie partnera tytularnego jest kolejnym etapem w rozwoju potencjału biznesowego cieszącego się sporą popularnością obiektu. Umowę zawarto do 10 października 2020 r. na 5 lat z możliwością jej przedłużenia. Nazwa PGE Narodowy obowiązuje od momentu podpisania umowy.
(Nie) dochodowy Narodowy
Stadion Narodowy w Warszawie przynosi coraz mniejsze straty brutto, ale wciąż przynosi. W zeszłym roku było to 1,1 mln złotych. W 2014 roku straty wyniosły niewiele ponad 1 mln złotych. W porównaniu z rokiem 2013, gdy suma ta wyniosła około 12 mln, to spory skok in plus. Operator obiektu, spółka PL.2012+ przewiduje , że w 2015 roku po raz pierwszy wynik finansowy będzie dodatni.
W ubiegłym roku spółka zanotowała przychody w wysokości 43,202 mln złotych, natomiast poniosła koszty wynoszące 44,277 mln. Największy dochód - 15,945 mln uzyskano z organizacji 28 imprez "całostadionowych". Wydarzenia biznesowe przyniosły 15,669 mln, z tytułu partnerstwa korporacyjnego i wynajmowania lóż uzyskano ponad 9 milionów złotych.
Najbardziej dochodowe imprezy Narodowego to pojedynki piłkarskiej reprezentacji Polski ze Szkocją i Niemcami, mecz otwarcia mistrzostw świata w piłce siatkowej mężczyzn Polska - Serbia, halowy puchar świata w windsurfingu, Verva Street Racing "Dakar na Narodowym" oraz Zimowy Narodowy, który cieszył się największym zainteresowaniem .
Kontrakt z zastrzeżeniem
- W związku z pojawiającymi się w mediach spekulacjami dotyczącymi umowy podpisanej przez operatora stadionu pragniemy wyjaśnić, że nie jest to najwyższy tego typu kontrakt w historii - poinformował WawaLove.pl Maciej Szczepaniuk z PGE. - Z dumą możemy potwierdzić, że umowa jest niezwykle prestiżowa oraz najbardziej wartościowa w historii Stadionu Narodowego, jednak z pewnością nie jest to najdroższa umowa sponsoringowa w polskim sporcie - dodał rzecznik. Jej dokładna wartość objęta jest tajemnicą handlową, jednak nieoficjalnie mówi się, że spółka zapłaci w ciągu pięciu lat aż 40 mln zł
Fakt, że spółka należąca do Skarbu Państa została sponsorem Stadionu Narodowego, nie uszedł uwadze internetowych satyryków. Portal Pitu-pitu.pl skomentował kontrakt w taki sposób:
Zadanie z matematyki: jeżeli spółka z udziałem skarbu państwa reklamuje się na obiekcie zarządzanym przez spółkę skarbu państwa, płacąc za to pieniędzmi odbiorców prądu (obywateli tego państwa), to ile wyniosą premie prezesów i dyrektorów w tych spółkach i kto je sfinansuje. Można pomylić się o 200 tys zł.
Zobaczcie też: Tak wygląda nowy meczet w Warszawie [WIDEO]