Śródmieście: ścieżki rowerowe czy parkingi?
Dzielnica chce być bardziej przyjazna rowerzystom, jednak na przeszkodzie stoją przepisy
Śródmieście ma niecałe 42 kilometry ścieżek rowerowych. Sytuacja pozostawia wiele do życzenia, bo w dzielnicy trasy rowerowe są wciąż podziurawione i niespójne. Często szerokość chodnika nie umożliwia tworzenia ścieżek, więc jedynym i najtańszym rozwiązaniem są kontrapasy na jezdni - czytamy na stronie rozgłośni radiowej RDC .
Dyrektor Zarządu Terenów Publicznych Renata Kaznowska tłumaczy, że tu na drodze wytyczania ścieżek i ich budowaniu stoi prawo:
- Wyznaczenie kontrapasów w obecnej sytuacji prawnej powoduje, że zazwyczaj trzeba likwidować miejsca parkingowe. No i tu mamy bardzo duży dysonans między oczekiwaniami rowerzystów i kierowców. I z tym musimy sobie radzić.
Jak mówią radni, sytuacja bardzo by się poprawiła, gdyby rozporządzeniem ministra infrastruktury doszło do zmiany przepisów i wyznaczania kontrapasów.
Na razie najgłośniej o nowej Świętokrzyskiej
Jak się okazuje, wciąż nie jest pewna liczba miejsc parkingowych na tej dużej śródmiejskiej ulicy. Nie wiadomo też, jak duży będzie deptak, który ma się tu pojawić. Na pewno będą ścieżki rowerowe . Planuje się 209 ogólnodostępnych miejsc parkingowych. Najwięcej będzie ich między ul. Emilii Plater a Marszałkowską (108), między rondem ONZ a ul. Emilii Plater (42), między Marszałkowską a Tamką (59).
Czytaj więcej: Nowa Świętokrzyska? Zadecyduje ZDM