Trwa ładowanie...

SISKOM: Ograniczyć ruch w centrum Warszawy!

"Już kilka lat temu parkowało o prawie 20% samochodów więcej, niż jest miejsc postojowych. Jednak za parkowanie nie płacą kierowcy około 30% pojazdów" - mówi Adam Zając

SISKOM: Ograniczyć ruch w centrum Warszawy!
dpm2lc4
dpm2lc4

CZłonek Zarządu Stowarzyszenia Integracji Stołecznej Komunikacji (SISKOM), Adam Zając przedstawił trzy, najważniejsze zmiany których potrzebuje obecnie Warszawa. Są to 1. Dokończenie budowy obwodnicy śródmiejskiej. 2. Zwiększenie atrakcyjności transportu zbiorowego poprzez wprowadzenie priorytetów dla komunikacji miejskiej. 3. Ograniczenie ruchu samochodowego w centrum.

W rozmowie z portalem Ngo.pl , Adam Zając odpowiadał m.in. na pytanie* dlaczego z transportem w Warszawie jest tak źle?*

Wynika to między innymi z tego, że Warszawa została odbudowana po II wojnie światowej zgodnie z wizją modernistyczną, koncentrującą się na tworzeniu szerokich arterii, umożliwiających szybkie poruszanie się przede wszystkim samochodom prywatnym. Wszystko, co przeszkadzało w realizacji tego celu, było usuwane. Dziś musimy zacząć zmieniać przestrzeń uliczną. Wiemy już, że dotychczasowe rozwiązania zawodzą: mamy w Warszawie zbyt dużo hałasu i zanieczyszczeń, a szerokie ulice okazały się niewystarczające. (...). Obecnie dla wielu osób – mimo korków i tego, że nie wszystkie ulice są dokończone – wciąż najbardziej optymalnym sposobem poruszania się po Warszawie jest korzystanie z samochodu.

Adam Zając chciałby to zmienić.

- Musimy zachęcać mieszkańców do innych form poruszania się po mieście. (...) Należy równocześnie zniechęcać do jeżdżenia samochodem. - mówi w rozmowie z Ngo.pl - Przede wszystkim musimy ograniczyć ruch w centrum Warszawy. A żeby było to możliwe, trzeba dokończyć budowę obwodnicy śródmiejskiej. Brakuje wciąż odcinka między rondem Wiatraczna a rondem Żaba.

dpm2lc4

Adam Zając uważa, że przede wszystkim należy dokończyć obwodnicę. Trzeba też zwiększyć atrakcyjność transportu zbiorowego poprzez wprowadzenie priorytetów dla komunikacji miejskiej.

Chodzi o to, by tramwaje były uprzywilejowane w ruchu drogowym. Dzięki nowoczesnym systemom sterowania ruchem można stworzyć takie programy sygnalizacji, które sprawią, że zielone światło dla tramwajów będzie paliło się od razu, bez potrzeby oczekiwania na swoje miejsce w cyklu sygnalizacji.

SISKOM zwraca uwagę na analizy, które robiono kilka lata temu w stolicy. Wynikało z nich, że strefie płatnego parkowania już kilka lat temu parkowało o prawie 20% samochodów więcej, niż jest miejsc postojowych. jednak za parkowanie nie płacą kierowcy około 30% pojazdów, wiele zaś samochodów zaparkowanych jest niezgodnie z przepisami. Adam Zając uważa więc, że należy zmniejszyć liczbę miejsc parkingowych o połowę.

- Byłoby z korzyścią dla wszystkich osób, które nie poruszają się samochodami. Wiele dróg rowerowych nie powstaje właśnie dlatego, że są problemy z miejscami parkingowymi. - mówi. - Samochody, które parkują nielegalnie, nie są odholowywane i nie mamy skutecznych narzędzi karania takich kierowców, to zachęcamy ich już nie tylko do jeżdżenia samochodem, ale także do zachowań niezgodnych z prawem. - dodaje.

dpm2lc4

Adam Zając jest członkiem zarządu SISKOM, koordynatorem projektu Warszawska Mapa Barier. Cały wywiad przeczytacie tutaj .

dpm2lc4
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
dpm2lc4
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj