Ruszyła rozbudowa II linii metra. Utrudnienia związane z inwestycją
Metro będzie najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka z centrum miasta.
Miasto rozbudowuje II linię metra o trzy stacje na Pradze-Północ i Targówku. Metro będzie najszybszym i najwygodniejszym połączeniem Targówka z centrum miasta, a po przesiadce na stacji Świętokrzyska – z południową i północną częścią lewobrzeżnej Warszawy. Jednakże na razie mieszkańcy muszą liczyć się z dużymi utrudnieniami i zmianami w organizacji ruchu.
Dojazd ze stacji Trocka na ul. Świętokrzyską będzie trwał około 14 minut. Metro stanie się znakomitym środkiem transportu nie tylko na co dzień do pracy czy szkoły, ale także w inne chętnie odwiedzane miejsca jak Centrum Nauki Kopernik, Trakt Królewski, Muzeum Pragi, Teatr Powszechny, Ogród Zoologiczny i Wisła – na lewym brzegu rzeki jedno z wyjść ze stacji CNK prowadzi wprost na Bulwary Wiślane, które zamieniają się w miejsce wypoczynku i rekreacji nad wodą. Zanim podziemna kolej dojedzie na Targówek, mieszkańcy muszą się przygotować na utrudnienia w ruchu drogowym.
Trocka i Pratulińska
Zamknięte dla ruchu będzie skrzyżowanie ul. Trockiej i Pratulińskiej – stacja metra Trocka powstanie wzdłuż ul. Pratulińskiej pod skrzyżowaniem i dzisiejszym bazarem. Przejezdna pozostanie ul. Handlowa. Zamknięte dla ruchu będzie skrzyżowanie ul. M. Ossowskiego i Pratulińskiej – stacja Targówek wybudowana zostanie pod skrzyżowaniem i pobliskimi terenami zieleni. Stacja Szwedzka zlokalizowana będzie pod ul. Strzelecką, pomiędzy ul. Szwedzką a zajezdnią autobusową. Ulica Szwedzka pozostanie przejezdna. Jedynie przez około dwa miesiące po rozpoczęciu budowy na kilkusetmetrowym odcinku obowiązywał będzie na niej ruch jednokierunkowy – w stronę ul. 11 Listopada.
Zmiany w komunikacji miejskiej
W czasie budowy stacji metra na Pradze-Północ i Targówku zostaną wprowadzone zmiany w komunikacji miejskiej. Na ul. Szwedzkiej, pomiędzy ul. Stalową a Strzelecką, na około dwa miesiące wprowadzony zostanie ruch jednokierunkowy. Autobusy linii 135 jadące w kierunku ul. Strzeleckiej będą mogły Szwedzką kursować bez zmian; w przeciwnym kierunku zostaną skierowane na trasę objazdową prowadzącą ulicami Strzelecką, Środkową i Stalową. Na większe zmiany pasażerowie powinni przygotować się w związku z budową stacji Targówek oraz Trocka. W czasie prac zamknięty zostanie przejazd ulicą M. Ossowskiego w rejonie skrzyżowania z Pratulińską, Pratulińska pomiędzy Trocką a Handlową i skrzyżowanie z Trocką. Na trasy objazdowe zostaną skierowane autobusy: 156, 160, 162, 199, 212, 517, N02, N12 i N62. Kursowanie 356 będzie zawieszone. Linia ekspresowa E-3 zostanie przekształcona w 262, która będzie kursowała na nowej trasie we wszystkie dni tygodnia. Połączy osiedla położone przy ul. Trockiej z Dworcem Wileńskim w zamian za
linie wycofane.
Rondo na Ossowskiego
Na ul. M. Ossowskiego, w rejonie przystanku Witebska, zostanie wybudowane rondo, które umożliwi zawracanie autobusom linii 156, 160 i 517. Przystanek Pratulińska stanie się przystankiem końcowym dla linii: 199, 212 i 262. Dodatkowy przystanek powstanie na ul. Handlowej (w kierunku Gorzykowskiej) za skrzyżowaniem z Lusińską. Na ul. Handlowej i Gorzykowskiej – na odcinku od ul. Kołowej do Święciańskiej (w jednym kierunku) – zostanie wytyczony buspas.
Informacje o zmianach
Nowa organizacja komunikacji miejskiej będzie funkcjonowała aż do momentu zakończenia budowy tego odcinka II linii metra. Szczegółowe informacje o zmianach w organizacji komunikacji miejskiej znajdziecie pod numerem 19115 oraz na stronie internetowej www.ztm.waw.pl .
Przeczytaj też: "Niedźwiedź Wojtek" w Teatrze Dramatycznym w Warszawie