Ruszył Projekt 19115!
Centrum Kontaktu z Mieszkańcami. Do dyspozycji warszawiaków jest 24-godzinny telefon, strona www, e-mail, faks, chat i aplikacja
05.11.2013 10:55
Projekt 19115 to wspólne centrum kontaktu urzędu miasta, urzędów dzielnic i miejskich jednostek. Jego celem jest usprawnienie i uproszczenie komunikacji między mieszkańcami oraz warszawskim samorządem. „Warszawa 19 115” to kilka różnych kanałów komunikacji: przede wszystkim nowy numer infolinii – 19 115 (stary zniknie w ciągu najbliższych dni), samoobsługowy portal internetowy: * www.warszawa19115.pl , aplikacja mobilna, (na razie wyłącznie dla androida ) a także poczta elektroniczna, faks i chat.*
Centrum Kontaktu z Mieszkańcami będzie 24 godziny na dobę, a do jego obsługi wyznaczono pracowników infolinii ZTM-u i ZDM-u. W ciągu dnia nową infolinię ma obsługiwać kilkanaście osób, a w nocy dwie lub trzy, pracujące w systemie zmianowym.
Wymaga to wprawdzie rejestracji w systemie, ale chyba jest tego warte.Miasto będzie również informowało czy problem został rozwiązany i kiedy!
Co możemy załatwić? Na przykład zgłosić dziurę w jezdni i dowiedzieć się kiedy ją załatają. Zgłosić niedziałającą sygnalizację. Dowiedzieć się jak załatwić coś w urzędzie, jak gdzieś dojechać, a nawet co grają dziś w teatrze.
Jak to będzie działało w praktyce? Nie wiadomo. Na razie nie udało nam się połączyć z numerem 19115. Od wczoraj (kiedy ruszył Projekt) słyszymy w słuchawce wyłącznie komunikat "połączenie nie może być zrealizowane". Próbowaliśmy też dodać do numeru kierunkowy 22 lecz również bez skutku. Może Wam się uda.
Aplikacja natomiast działa bezproblemowo. Zrobiliśmy zdjęcie wydarzenia wymagającego interwencji i wysłaliśmy je za pomocą telefonu. Teraz będziemy cierpliwie czekać, kiedy (oraz czy w ogóle) usterka zostanie naprawiona
Inna zupełnie rzecz - czy kilkanaście osób da radę obsłużyć całą Warszawę? Raczej wątpliwe. Rzeczy, które należy zrobić natychmiast lub wymagają interwencji jest zbyt wiele. Przypuszczamy, że już w niedługim czasie w słuchawce będziemy tylko słyszeć "Czekaj na zgłoszenie się operatora. Czekaj na zgłoszenie się operatora"...