Trwa ładowanie...

Rewolucja na warszawskich ulicach. Trwają testy nowych autobusów

Prywatny operator Arriva zapewni 54 fabrycznie nowe solarisy, w tym pięć autobusów o napędzie hybrydowym. Po raz pierwszy na zewnętrznych wyświetlaczach elektronicznych zastosowano białą czcionkę.

Rewolucja na warszawskich ulicach. Trwają testy nowych autobusów
d426cap
d426cap

3 listopada rozpoczęły się testy pierwszego z 54 solarisów nowego operatora autobusowego – firmy Arriva. Zgodnie z umową, wszystkie autobusy wyjadą na stołeczne ulice 1 grudnia. Nowością jest biała czcionka na zewnętrznych wyświetlaczach elektronicznych – dzięki temu osoby niedowidzące łatwiej sprawdzą numer linii.

Pierwszy 12-metrowy autobus Arrivy wyruszył 3 listopada przed południem w debiutancką testową trasę z ulicy Żelaznej do pętli Nowe Włochy. W trakcie podróży pracownicy Zarządu Transportu Miejskiego rozpoczęli proces certyfikacji pojazdu. Sprawdzano działanie wszystkich systemów – m.in. lokalizacyjnego, informacji pasażerskiej, pobierania opłat za przejazdy, monitoringu i liczenia pasażerów.

Jest to pierwszy z nowych autobusów, które od 1 grudnia br. będą woziły warszawiaków. Prywatny operator Arriva zapewni 54 fabrycznie nowe solarisy, w tym pięć autobusów o napędzie hybrydowym. Zgodnie z wymaganiami określonymi w postępowaniu przetargowym, wszystkie pojazdy będą nowe oraz wyposażone w klimatyzację, system głosowego zapowiadania przystanków, ekrany LCD z informacją pasażerską, monitoring, biletomaty, tapicerkę o warszawskim wzorze (z architektonicznymi symbolami miasta), łączność alarmową, system lokalizacyjny i liczenia pasażerów.

Po raz pierwszy na zewnętrznych wyświetlaczach elektronicznych zastosowano białą czcionkę. Dzięki większemu kontrastowi pomiędzy białą czcionką a czarnym tłem, numer linii i kierunek jazdy będą lepiej widoczne dla osób niedowidzących oraz w słoneczne dni – dla wszystkich pasażerów.

Podobnie, jak w poprzednim przetargu, w ramach którego od sierpnia br. kursuje w Warszawie 100 nowych autobusów, ZTM szczegółowo określił wymagania dotyczące zaplecza technicznego operatora. Dodatkowo kierowcy Arrivy muszą wykazać się znajomością języka polskiego, układu komunikacyjnego, topografii Warszawy i okolic oraz przepisów porządkowych i taryfowych. Operator został także zobowiązany do zatrudniania pracowników – w czasie obowiązywania umowy z ZTM – na podstawie umowy o pracę na pełen etat.

d426cap

Autobusy Arrivy będą kursowały w Warszawie do końca listopada 2024 roku.

d426cap
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d426cap
Więcej tematów