Remont mostu średnicowego na półmetku
Wszystkie prace zakończą do 1 września. Dotychczasowa prędkość maksymalna pociągów podmiejskich - 40 km/h - zostanie podwyższona do 60 km/h
PKP Polskie Linie Kolejowe przeprowadziły połowę zaplanowanych napraw wiślanej przeprawy. Wszystkie prace zakończą do 1 września. Dotychczasowa prędkość maksymalna pociągów podmiejskich - 40 km/h - zostanie podwyższona do 60 km/h.
Zaplanowane roboty pozwolą na przywrócenie prędkości eksploatacyjnej pociągów, jaka obowiązuje na całej trasie Warszawa Zachodnia – Warszawa Wschodnia. *Bez przeprowadzenia zaplanowanych robót konieczne byłoby jej dalsze obniżanie, co spowodowałoby znaczne obniżenie przepustowości podmiejskiej linii średnicowej przebiegającej przez Warszawę. *
Roboty, które prowadzą PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. na moście średnicowym to przede wszystkim, wymiana szyn o długości ponad 3700 metrów, wymiana 2888 mostownic wraz z naprawą elementów mocujących je do konstrukcji mostu. Wymieniane są również szyny o długości blisko 330 metrów wraz z ponad 550 podkładami w strefach dojazdowych za i przed mostem. Wykonawca zakończył roboty na torze biegnącym z przystanku Warszawa Powiśle do przystanku Warszawa Stadion. Przez cały sierpień prace na trzy zmiany będą prowadzone na drugim torze.
Zasadnicze roboty w części podmiejskiej warszawskiego mostu średnicowego zaplanowano od 29 czerwca do 1 września 2013 roku . Po ich zakończeniu będzie możliwe podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów podmiejskich do 60 km/h. W ramach umowy o wartości ponad 9,3 mln zł na części dalekobieżnej mostu średnicowego, w pierwszej połowie 2014 roku, zostaną przeprowadzone prace o podobnym zakresie.