Rekordowy sezon Veturilo, więcej udogodnień dla rowerzystów
Blisko 1,8 mln wypożyczeń, 173 stacje i 150 tysięcy aktywnych użytkowników
09.12.2013 12:15
*To był rekordowy sezon – rowery Veturilo były wypożyczane blisko 1,8 mln razy, a system został zauważony przez światowe media . *
Mieszkańcy stolicy coraz chętniej korzystają z rowerów. W systemie Veturilo (173 wypożyczalnie, blisko 2700 jednośladów) zarejestrowało się 150 tys. użytkowników, a rowery w bieżącym sezonie były wypożyczane blisko prawie 1,8 mln razy. Ruch rowerowy na popularnych szlakach rowerowych w stolicy ( most Świętokrzyski , ul. Jana III Sobieskiego, Wybrzeże Gdańskie) w porównaniu do 2011 roku, zwiększył się o 36 procent.
Czytaj również: 8 nowych stacji Veturilo na Mokotowie [MAPA]
Użytkownicy Veturilo są zadowoleni z działania systemu. W Warszawskim raporcie rowerowym za rok 2013 (przygotowanym przez Zielone Mazowsze na zlecenie Biura Drogownictwa i Komunikacji)* ponad 90 proc. respondentów wystawiło mu ocenę dobrą lub bardzo dobrą.*
W tym roku podwojono liczbę miejsc parkingowych dla rowerów prywatnych, dopuszczono ruch rowerowy na Nowym Mieście, pl. Piłsudskiego oraz na pasie autobusowym na ul. Królewskiej, oddano do użytku kilka dróg dla rowerów, m.in. na Trasie Toruńskiej , na „Nowolazurowej”, ul. Jagiellońskiej, J. Kasprowicza, Górczewskiej i Ostrobramskiej. Kończy się remont na ul. S. Banacha. Wytyczono pasy rowerowe na Tamce i na ul. Spacerowej.
Na przyszły rok zaplanowano również budowę kilku nowych dróg, m.in. Nadwiślańskiego Szlaku Rowerowego, drogi na Trasie Świętokrzyskiej, na moście gen. S. Grota-Roweckiego (do węzła Powązkowska), na ul. Świętokrzyskiej, Tamka i Prostej, Kleszczowej, Wołoskiej, al. Jana Pawła II (na odcinku od kina Femina do ronda ONZ)
oraz brakujący odcinek na ul. Ostrobramskiej. Zostanie zakończony remont drogi rowerowej na ul. L. Waryńskiego . Powstaną pasy rowerowe na al. Wojska Polskiego, ul. A. Dawidowskiego, ul. Saskiej, Obozowej i Markowskiej.
Obecnie trwają prace nad wprowadzeniem zmian w przepisach wykonawczych do ustawy o ruchu drogowym, które ułatwią proces rozbudowy infrastruktury rowerowej. Będzie można swobodniej wyznaczać pasy i śluzy rowerowe, montować wspólne sygnalizatory dla pieszych i rowerów, łączyć już istniejące pasy i wytyczać je tam, gdzie dotychczas było to praktycznie niemożliwe.
Więcej na ten temat: W Warszawie powstanie spójny system tras rowerowych