Ratusz wstrzymuje likwidację zielonych strzałek!
Wiceprezydent Warszawy zdecydował o wstrzymaniu projektu.
* Tydzień temu informowaliśmy , iż Zarząd Dróg Miejskich planuje likwidację zielonych strzałek z części skrzyżowań. Miał to być jeden z planów miasta na to, by poprawić bezpieczeństwo mieszkańców. Kierowcy nie byli zadowoleni z planowanej zmiany, gdyż jak sądzą generować będzie to większe korki na stołecznych drogach. Teraz mogą odetchnąć, ponieważ wiceprezydent Warszawy zdecydował o wstrzymaniu projektu.*
- Stawiając na szali większe niedogodności dla kierowców i bezpieczeństwo życia ludzkiego. Zawsze wybierzemy bezpieczeństwo i dlatego prowadzimy tę akcję - mówił WawaLove Tomasz Kunert, z wydziału prasowego Urzędu Miasta. Rewolucja miała dotyczyć około 300 skrzyżowań. Miasto, poprzez wyłączenie zielonych strzałek, chciało poprawić bezpieczeństwo na ulicach stolicy. Według pomysłu samorządowców strzałki zostałyby całkowicie zlikwidowane lub sygnalizacja świetlna zaprogramowana w ten sposób, by zielonego światła nie mieli jednocześnie piesi, rowerzyści oraz kierujący samochodami, chcący wykonać manewr skrętu.
Zmiana planów
Plany szybko zrewidowano. Do całej sytuacji postanowił odnieść się na Twitterze wiceprezydent stolicy - Jacek Wojciechowicz. - Poleciłem wstrzymać likwidację zielonych strzałek. Argumentacja jest absurdalna. Jak kierujący skręca na strzałce, to piesi mają czerwone. Użytkownicy Twittera komentowali i podawali w watpliwość słowa Wojciechowicza. - Zależy którzy piesi, Panie Prezydencie; ci "w poprzek" owszem, ale ci za zakrętem - raczej zielone - komentowali (pisownia oryginalna). Wiceprezydent nie pozostał obojetny i - Odwrotnie! W poprzek mają zielone. Bo jak masz zieloną strzałkę tzn. że na wprost masz czerwone i piesi równolegli też - argumentował zastępca hanny Gronkiewicz-Waltz.
Kilka tygodni temu Zarząd Dróg Miejskich zaprezentował raport wypadków , które miały miejsce w Warszawie. Wynika z niego, ze aż 78 proc. wypadków powodują kierowcy samochodów. Najczęstsze przyczyny pozostają od lat bez zmian - to nieprzestrzeganie pierwszeństwa przejazdu.
Miasto przedstawiło także specjalny raport w, którym skupiono się na prezentacji miejskiego ruchu rowerowego. Znajdziecie go tutaj .