Ponad 22 miliony pasażerów na II linii metra. "Jest też porozumienie z Siemensem"
Metro zaprezentowało statystyki dotyczące podróżnych i przekazało pozytywną informację.
Podziemna kolejka cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem warszawiaków, a obawy o pustki na II linii metra są mocno przesadzone. Choć trzeba zaznaczyć, że nie wszystkie stacje cieszą się jednakową popularnością. Być może również ze względu na przeciągające się negocjacje spółki z Siemensem, w sprawie problemów ze składami Inspiro. Jednak wygląda na to, że także ta sprawa została już rozwiązana. Porozumienie udało się wypracować w ostatnich dniach.
Na centralnym odcinku II linii metra pomiędzy marcem a listopadem bieżącego roku podróżowało 22 miliony pasażerów. Rekordowym miesiącem pod tym względem okazał się październik, w którym odnotowano ponad 2 mln 800 tys. podróżnych. Być może jakiś wpływ na taki stan rzeczy miał fakt, iż do stolicy wrócili studenci a jedna ze stacji jest bezpośrednio skomunikowana z Uniwersytetem Warszawskim. Z kolei spadek co zrozumiałe, odnotowano w miesiącach wakacyjnych czyli lipcu i sierpniu.
fot. Metro Warszawskie
Najpopularniejszą stacją okazał się Dworzec Wileński, z którego średnio korzystało około 600 tys. pasażerów w ciągu miesiąca. Jednak w październiku frekwencja wzrosła do ponad 750 tysięcy. Równie popularna jest Świętokrzyska, głównie ze względu na położenie oraz dogodną przesiadkę do I linii podziemnej kolejki. Na drugim biegunie, jeśli chodzi o popularność, znajduje się stacja Centrum Nauki Kopernik z której miesięcznie korzysta poniżej 200 tys. pasażerów. Zaprezentowane dane odnoszą się do okresu od 8 marca czyli startu centralnego odcinka II linii.
Najprawdopodobniej skończyły się też różnice zdań, dotyczące wad wykrytych w niektórych pociągach Inspiro. W ostatni weekend udało się wypracować dokument, który jest podstawą do realizacji zawartego porozumienia a co za tym idzie zakończenia problemu.
fot. Metro Warszawskie
- Został już powołany wspólny zespół ekspertów do zbadania przyczyn problemów technicznych, m.in. nadmiernego zużywania się kół w pociągach Inspiro oraz ustalono mapę drogową opisującą zasady pracy zespołu nad rozwiązaniem problemu - przekazał WawaLove.pl Maciej Czerski z zespołu prasowego Metra Warszawskiego. Ponadto Siemens ma podjąć "niezwłoczne działania", które umożliwią wymianę kół w ośmiu pociągach. Jeśli chodzi o kwestie finansowe porozumienia, to źródła płatności zostaną ustalone w toku prac zespołu ekspertów .
fot. Metro Warszawskie
Kompleksowo zostanie również sprawdzona całościowa infrastruktura II linii, a wynik raportu pomoże ustalić wszystkie prawdopodobne przyczyny zużycia kół. Niewykluczone, że za sfinansowanie posłuży zabezpieczona gwarancja bankowa w wysokości ponad 60 mln zł. Przypomnijmy, że sprawa wyszła na jaw w sierpniu, a obie strony przedstawiały własne hipotezy dotyczące przyczyn. Pisaliśmy o tym tutaj . Co ważne, cały proces wymiany kół w Inspiro nie będzie miał żadnego wpływu na bieżącą obsługę pasażerów na II linii metra.
Przeczytajcie też: Trwa walka o Dom Niewidomego Dziecka w Warszawie