Trwa ładowanie...

Ponad 22 miliony pasażerów na II linii metra. "Jest też porozumienie z Siemensem"

Metro zaprezentowało statystyki dotyczące podróżnych i przekazało pozytywną informację.

Ponad 22 miliony pasażerów na II linii metra. "Jest też porozumienie z Siemensem"
d2huorm
d2huorm

Podziemna kolejka cieszy się niesłabnącym zainteresowaniem warszawiaków, a obawy o pustki na II linii metra są mocno przesadzone. Choć trzeba zaznaczyć, że nie wszystkie stacje cieszą się jednakową popularnością. Być może również ze względu na przeciągające się negocjacje spółki z Siemensem, w sprawie problemów ze składami Inspiro. Jednak wygląda na to, że także ta sprawa została już rozwiązana. Porozumienie udało się wypracować w ostatnich dniach.

Na centralnym odcinku II linii metra pomiędzy marcem a listopadem bieżącego roku podróżowało 22 miliony pasażerów. Rekordowym miesiącem pod tym względem okazał się październik, w którym odnotowano ponad 2 mln 800 tys. podróżnych. Być może jakiś wpływ na taki stan rzeczy miał fakt, iż do stolicy wrócili studenci a jedna ze stacji jest bezpośrednio skomunikowana z Uniwersytetem Warszawskim. Z kolei spadek co zrozumiałe, odnotowano w miesiącach wakacyjnych czyli lipcu i sierpniu.

fot. Metro Warszawskie

d2huorm

Najpopularniejszą stacją okazał się Dworzec Wileński, z którego średnio korzystało około 600 tys. pasażerów w ciągu miesiąca. Jednak w październiku frekwencja wzrosła do ponad 750 tysięcy. Równie popularna jest Świętokrzyska, głównie ze względu na położenie oraz dogodną przesiadkę do I linii podziemnej kolejki. Na drugim biegunie, jeśli chodzi o popularność, znajduje się stacja Centrum Nauki Kopernik z której miesięcznie korzysta poniżej 200 tys. pasażerów. Zaprezentowane dane odnoszą się do okresu od 8 marca czyli startu centralnego odcinka II linii.

Najprawdopodobniej skończyły się też różnice zdań, dotyczące wad wykrytych w niektórych pociągach Inspiro. W ostatni weekend udało się wypracować dokument, który jest podstawą do realizacji zawartego porozumienia a co za tym idzie zakończenia problemu.

fot. Metro Warszawskie

d2huorm

- Został już powołany wspólny zespół ekspertów do zbadania przyczyn problemów technicznych, m.in. nadmiernego zużywania się kół w pociągach Inspiro oraz ustalono mapę drogową opisującą zasady pracy zespołu nad rozwiązaniem problemu - przekazał WawaLove.pl Maciej Czerski z zespołu prasowego Metra Warszawskiego. Ponadto Siemens ma podjąć "niezwłoczne działania", które umożliwią wymianę kół w ośmiu pociągach. Jeśli chodzi o kwestie finansowe porozumienia, to źródła płatności zostaną ustalone w toku prac zespołu ekspertów .

fot. Metro Warszawskie

d2huorm

Kompleksowo zostanie również sprawdzona całościowa infrastruktura II linii, a wynik raportu pomoże ustalić wszystkie prawdopodobne przyczyny zużycia kół. Niewykluczone, że za sfinansowanie posłuży zabezpieczona gwarancja bankowa w wysokości ponad 60 mln zł. Przypomnijmy, że sprawa wyszła na jaw w sierpniu, a obie strony przedstawiały własne hipotezy dotyczące przyczyn. Pisaliśmy o tym tutaj . Co ważne, cały proces wymiany kół w Inspiro nie będzie miał żadnego wpływu na bieżącą obsługę pasażerów na II linii metra.

d2huorm
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d2huorm
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj