Połączą Służewiec z Wilanowską. Czy powstanie podziemny przystanek tramwajowy?
Do wyboru będą cztery różne warianty budowy odcinka tramwajowego, który połączy pętlę na Służewcu ze stacją metra Wilanowska.
Trwają przygotowania spółki Tramwaje Warszawskie do budowy węzła przesiadkowego "Metro Wilanowska" do Służewca. Ogłoszono właśnie przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomicznego.
Jak informuje portal transport-publiczny.pl, Tramwaje Warszawskie chcą przeanalizować różne warianty budowy pętli łączącej Służewiec z stacją metra Wilanowska. Pozowli to wybrać najlepszy waraiant trasy. * *
Spółka wymaga od przyszłego wykonawcy, by przeprowadził analizę czterech podstawowych wariantów przebiegu nowej trasy: pierwszy obejmuje budowę trasy wzdłuż al. Wilanowskiej, po jej północnej stronie, od ronda Unii Europejskiej przy Galerii Mokotów do Puławskiej. Następna opcja zakłada realizację trasy tramwajowo-autobusowej wzdłuż al. Wilanowskiej. Kolejny wariant to budowa trasy autobusowo-tramwajowej w ciągu al. Wilanowska – al. Lotników – Metro Służew. Ostatnia propozycja musi zostać zaprezentowana przez potencjalnego wykonawcę jako projekt autorski.
Elementem wspólnym dla tych wszystkich wariantów budowy jest stworzenie węzła tramwajowego na poziomie -1 na rondzie Unii Europejskiej. Wykonawcy w swojej analizie muszą ukazać zasadność tego projektu. Spółka Tramwaje Warszawskie poprosiły również o przeanalizowanie możliwości rozbudowy pętli Służewiec o czwarty tor, lub o tory odstawcze dla tramwajów dwukierunkowych.
Termin składania ofert mija 27 lipca, a jedynym kryterium wyboru jest cena. Tramwaje Warszawskie przeznaczyły 38 tygodni na zrealizowanie całości przedmiotu zamówienia. Sama trasa znajduje się na liście rezerwowej projektów do zrealizowania w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.
Przeczytajcie również: HGW o szczycie NATO: "Nie pozwolono promować Warszawy"