Połączą Służewiec z Wilanowską. Czy powstanie podziemny przystanek tramwajowy?
Do wyboru będą cztery różne warianty budowy odcinka tramwajowego, który połączy pętlę na Służewcu ze stacją metra Wilanowska.
10.07.2016 13:41
Trwają przygotowania spółki Tramwaje Warszawskie do budowy węzła przesiadkowego "Metro Wilanowska" do Służewca. Ogłoszono właśnie przetarg na wykonanie studium techniczno-ekonomicznego.
Jak informuje portal transport-publiczny.pl, Tramwaje Warszawskie chcą przeanalizować różne warianty budowy pętli łączącej Służewiec z stacją metra Wilanowska. Pozowli to wybrać najlepszy waraiant trasy. * *
Spółka wymaga od przyszłego wykonawcy, by przeprowadził analizę czterech podstawowych wariantów przebiegu nowej trasy: pierwszy obejmuje budowę trasy wzdłuż al. Wilanowskiej, po jej północnej stronie, od ronda Unii Europejskiej przy Galerii Mokotów do Puławskiej. Następna opcja zakłada realizację trasy tramwajowo-autobusowej wzdłuż al. Wilanowskiej. Kolejny wariant to budowa trasy autobusowo-tramwajowej w ciągu al. Wilanowska – al. Lotników – Metro Służew. Ostatnia propozycja musi zostać zaprezentowana przez potencjalnego wykonawcę jako projekt autorski.
Elementem wspólnym dla tych wszystkich wariantów budowy jest stworzenie węzła tramwajowego na poziomie -1 na rondzie Unii Europejskiej. Wykonawcy w swojej analizie muszą ukazać zasadność tego projektu. Spółka Tramwaje Warszawskie poprosiły również o przeanalizowanie możliwości rozbudowy pętli Służewiec o czwarty tor, lub o tory odstawcze dla tramwajów dwukierunkowych.
Termin składania ofert mija 27 lipca, a jedynym kryterium wyboru jest cena. Tramwaje Warszawskie przeznaczyły 38 tygodni na zrealizowanie całości przedmiotu zamówienia. Sama trasa znajduje się na liście rezerwowej projektów do zrealizowania w ramach nowej perspektywy unijnej 2014-2020.
Przeczytajcie również: HGW o szczycie NATO: "Nie pozwolono promować Warszawy"