Niespełna 2 tygodnie dzielą nas od remontu, który niewątpliwie sparaliżuje biurową część Służewca. Pracownicy "Mordoru" po raz kolejny muszą liczyć się z potężnymi utrudnieniami w dojeździe do pracy. Wszystko to za sprawą planowanej przez miasto przebudowy ulicy Marynarskiej. 12 sierpnia rozpoczyna się remont, a tym samym przez rok "odcięte" zostaną prawie wszystkie linie tramwajowe. Zostanie jedna. Prowadzaca tylko do Galerii Mokotów.
W ubiegłym roku mieszkańcy Służewca borykali się z remontem ulicy Wołoskiej, której kompleksowa przebudowa zakończyła się jesienią. Teraz przyszedł czas na rok utrudnień w wyniku przebudowy ulicy Marynarskiej. Jednym z pierwszych działań będzie przesunięcie torów tramwajowych oraz prace związane z podziemnymi instalacjami. Wszystko po to, by w konsekwencji doprowadzić do poszerzenia jezdni.
Przebudowa obejmie odcinek ul. Marynarskiej o długości 800 m, od skrzyżowania z ul. Taśmową, do skrzyżowania z ul. Rzymowskiego. Celem przebudowy jest poprawienie płynności i bezpieczeństwa na obszarze Służewca. Ulica Marynarska zostanie m.in. poszerzona do trzech pasów ruchu w każdym kierunku. Pojawią się ścieżki dla rowerów i nowe chodniki.
Zlikwidowany zostanie skręt w lewo z ulicy Marynarskiej w ul. Postępu. W ciągu ulicy Postępu powstanie wiadukt drogowy umożliwiający bezkolizyjny przejazd nad ul. Marynarską. Skrzyżowanie z ulicą Wynalazek będzie przebudowane na prawoskręty, a istniejące tu przejście ze światłami dla pieszych zastąpi kładka. Wzdłuż ulicy Postępu oraz fragmentu ulicy Marynarskiej wybudowane zostaną ekrany akustyczne o łącznej długości 346 m.
Potrzeba realizacji inwestycji wynika z otwarcia węzła Marynarska i drogi S79, która komunikuje ul. Marynarską z ekspresową obwodnicą Warszawy. Sąsiedztwo największego zagłębia biurowego w stolicy sprawia, że ruch samochodowy na tym obszarze jest bardzo wzmożony. Inwestycję zaplanowano na lata 2016-2017.
Początek budowy
Pierwsze prace ruszą 12 sierpnia. Wówczas, w ciągu trzech dni zbudowana zostanie tzw. "zawrotka" dla dwukierunkowych tramwajów przy rondzie Unii Europejskiej. Po wykonaniu prac zawracać będzie tam linia tramwajowa nr 31. Linie 17 i 18 zostaną najprawdopodobniej połączone, lub zawracać będą w zajezdni - o czym jako pierwsza napisała "Gazeta Stołeczna". Uruchomione zostaną dodatkowe autobusy, które jeździć będą z ul. Woronicza oraz Metra Wierzbno.
W czasie całego remontu ul. Marynarskiej, przejezdne mają być jednak dwa pasy ruchu w każda stronę.
Rady miejskiego inżyniera
Kiedy przymierzano się do remontu Marynarskiej osobliwą i jakże uniwersalną "radę" przedstawił Janusz Galas, miejski inżynier ruchu. - Po co dojeżdżać z Wawra, czy podwarszawskich miejscowości, jak można kupić sobie mieszkanie przy Cybernetyki i mieszkać prawie w zagłębiu biurowym – tłumaczył portalowi transport-publiczny.pl. Warszawiacy byli oburzeni taką wypowiedzią urzędnika, twierdząc, że "trzeba być osobą niespełna rozumu, by powiedzieć takie zdanie".
W 2007 roku Janusz Galas został nominowany do nagrody "Noga od stołka" za likwidowanie zielonych strzałek do skrętu w prawo, na warszawskich sygnalizatorach świetlnych.