Nowe linie autobusowe i pętla przy Stadionie Narodowym [MAPY]
Centralny odcinek II linii metra zostanie uruchomiony już niebawem. Nadzór budowlany zakończył kontrolę ostatniej z siedmiu stacji II linii metra -"Stadion Narodowy".* * II linię czekają teraz ostatnie jazdy testowe, podziemną kolejką pojedziemy za dwa tygodnie.
30.08.2017 14:08
Z tego powodu szykują się zmiany w kursowaniu komunikacji naziemnej. Ostateczny projekt zmian został wypracowany w wyniku konsultacji społecznych, które odbywały się w maju i czerwcu ubiegłego roku. ZTM przygotowało trasy aż sześciu nowych linii autobusowych. Kilka linii istniejących ma skorygowane rozkłady jazdy oraz trasy.
Linia 202 z Gocławka do stacji Metro Stadion
Będzie to nowa linia dowozowa do metra kursująca na trasie: GOCŁAWEK WSCHODNI – Szaserów – Dwernickiego – Stanisławowska – Mińska – Chodakowska – Żupnicza – Bliska – Dw. Wschodni (Lubelska) – Lubelska – Zamoyskiego – Sokola – METRO STADION.
Częstotliwość kursowania: 10 minut w godzinach szczytu i 20 minut poza szczytem i w święto.
Linia E-5 z Jelonek do metra Rondo Daszyńskiego
Nowa linia łącząca Jelonki ze stacją metra Rondo Daszyńskiego kursująca na trasie: OS. GÓRCZEWSKA – Górczewska – Lazurowa – Połczyńska – Wolska – Kasprzaka – Prosta – RONDO DASZYŃSKIEGO. Linia będzie się zatrzymywała na niewielkiej liczbie przystanków: Szobera, Batalionów Chłopskich, Człuchowska, Siemiatycka, Sternicza, Szeligowska i Ciepłownia Wola.
Częstotliwość: 8-10 minut w godzinach szczytu.
Linia 155 z Koła na pl. Zawiszy
Będzie to nowa linia, która będzie kursowała na trasie: KOŁO – Obozowa (powrót: Newelska – Księcia Janusza) – Ciołka – Górczewska – Jana Olbrachta – Redutowa – Wolska – Kasprzaka (powrót: Ordona) – Prosta – Żelazna – Al. Jerozolimskie (powrót: Towarowa) – PL. ZAWISZY.
Głównym jej zadaniem będzie dowóz mieszkańców Koła do stacji podziemnej kolei. Ponadto zastąpi na Woli wycofaną stamtąd linię 159. Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto.
Linia E-3 z Targówka na pl. Wileński
To będzie nowa linia, której zadaniem będzie wspomaganie linii 160. Zapewni także nowe, atrakcyjne połączenie osiedla Targówek z II linią metra (stacja Dworzec Wileński). Linia będzie kursowała na trasie: TARGÓWEK – trasa linii 160 – al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI.
Linia będzie kursowała jednokierunkowo. Rano będzie tylko dowoziła pasażerów do Dworca Wileńskiego a popołudniu będzie jeździła tylko z Dw. Wileńskiego na Targówek. Warto podkreślić, że będzie miała na swojej trasie bardzo mało przystanków: Pratulińska, Handlowa, DKS Targówek, Witebska, Myszkowska i Piotra Skargi. Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu.
Linia 412 z Zacisza na pl. Wileński
Będzie to nowa linia „wydzielona” z linii 512, której zadaniem będzie wzmocnienie dojazdu z Zacisza do stacji metra Dworzec Wileński. Linia będzie kursowała tylko w jednym kierunku – z Zacisza do Dworca Wileńskiego i tylko w godzinach porannego szczytu.
Będzie kursowała z częstotliwością co 15 minut.
Linia E-7 z Białołęki na pl. Wileński
Będzie to nowa linia dowożąca do metra. Przejmie w godzinach szczytu najbardziej obciążoną relację (Zaułek - metro) od linii 527. Jej trasa będzie następująca (trasa uwzględniająca zamknięcie ul. Głębockiej): ZAUŁEK (powrót: Lewandów – Głębocka – Leona Berensona) – Leona Berensona – Skarbka z Gór – Magiczna – Głębocka – św. Wincentego – Kondratowicza – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – METRO DW. WILEŃSKI.
Będzie to linia jednokierunkowa. Rano będzie jeździła tylko w kierunku stacji metra a po południu w kierunku osiedla. Linia będzie się zatrzymywała wyłącznie na przystankach: Kąty Grodziskie, Skarbka z Gór, Os. Derby VI, Os. Derby III, Os. Derby i Jesiennych Liści. Częstotliwość: 8-10 minut w godzinach szczytu.
Linia 105
Linia będzie kursowała rzadziej niż obecnie: co 8-10 minut w godzinach szczytu, co 8 minut poza szczytem i co 10 minut w święto.
Linia 159
Linia zostanie wycofana z korkującego się odcinka ul. Towarowej i skierowana od strony Siekierek przez Dw. Zachodni do pętli CH BLUE CITY. Pozwoli to na uatrakcyjnienie komunikacji na ciągu ul. Koszykowej i połączenia z Dolnym Mokotowem poprzez zwiększenie częstotliwości kursowania linii. Jej nowa trasa będzie następująca: EC SIEKIERKI - … – pl. Zawiszy – Al. Jerozolimskie (powrót: Al. Jerozolimskie – Niemcewicza – Grójecka) – Al. Bohaterów Września – Opaczewska (powrót bezpośrednio Opaczewską) – CH BLUE CITY.
Częstotliwość – 10 minut w godzinach szczytu, 10 minut poza szczytem i 12 minut w święto.
Linia 174
Jej trasa zostanie skorygowana w Śródmieściu. Linia zostanie wycofana ze słabo wykorzystywanego przez pasażerów odcinka trasy przebiegającego do Zachęty i będzie zapewniać połączenie z II linią metra na rondzie ONZ. Pełna trasa linii: Będzie następująca: BOKSERSKA - … - al. Jana Pawła II – rondo ONZ – Świętokrzyska – EMILII PLATER.
Częstotliwość – 10 minut w szczycie, 15 minut poza szczytem i 20 minut w święto.
Linia 160
Częstotliwość linii zostanie zmniejszona. Linia będzie kursowała co 10 minut w godzinach szczytu, co 15 minut poza godzinami szczytu i co 20 minut w święto.
Linia 338
Zostanie skierowana na trasę prowadzącą przez ul. Dąbrowszczaków: ZAJEZDNIA UTRATA - … - Ząbkowska – Targowa – 11 Listopada (powrót: Inżynierska – Wileńska) – Dąbrowszczaków – PL. HALLERA. Linia będzie kursowała także przez cały dzień co pozwoli na zapewnienie nowego, atrakcyjnego połączenia Targówka Przemysłowego i Szmulowizny z II linią metra (stacja Dworzec Wileński). Warto dodać, że jej rozkład zostanie skoordynowany z rozkładem linii 170.
Częstotliwość – 15 minut w godzinach szczytu, 20 minut poza szczytem.
Linia 512
Linia zostanie skierowana ul. Targową i południowym odcinkiem ul. Jagiellońskiej do stacji metra STADION NARODOWY. To rozwiązanie, spełni także postulaty mieszkańców Starej Pragi o uruchomienie połączenia lokalnego.
Częstotliwość: 10-15 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza szczytem i 20 minut w dni świąteczne.
Linia 527
Linia zostanie skierowana do pętli ESPERANTO (w związku z likwidacją pętli na pl. Bankowym). Pozwoli to również zrealizować postulaty mieszkańców Muranowa o zachowanie połączenia z Trasą WZ. Nowa trasa linii 527 będzie więc następująca (trasa uwzględniająca zamknięcie ul. Głębockiej): ZAUŁEK (powrót: Lewandów – Głębocka – Leona Berensona) – Leona Berensona – Skarbka z Gór – Magiczna – Głębocka – św. Wincentego – Kondratowicza – Młodzieńcza – Radzymińska – al. Solidarności – Okopowa – Anielewicza (powrót: Anielewicza – al. Jana Pawła II) – ESPERANTO.
Częstotliwość: 8-10 minut w godzinach szczytu, 15 minut poza godzinami szczytu i 20 minut w święto.
Linie 718, 738 i 805 wrócą na swoje stare trasy
Linie wrócą na swoją trasę sprzed rozpoczęcia budowy centralnego odcinka II linii metra, czyli będą kursowały na trasie: … - al. Solidarności – Targowa – Kijowska – DW. WSCHODNI (KIJOWSKA). Nie będą już zatem wyjeżdżać z pętli znajdującej się na pl. Bankowym.
Linia 718 będzie kursowała z częstotliwością – 15 minut w szczycie, 20 minut poza szczytem, 40 minut w święto.Linia 738 będzie kursować z częstotliwością – 30 minut w szczycie, 40 minut poza szczytem i w święto. Linia 805 będzie kursowała co 15 minut w godzinach szczytu.
Przeczytajcie też: Metro Warszawskie ogłosiło przetarg na handel na II linii