Modernizacja trasy kolejowej Warszawa-Radom
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. podpisały umowę na zaprojektowanie i budowę systemu sterowania ruchem kolejowym na tej trasie
Pojawią się m.in. nowe semafory, urządzenia sterujące ich pracą oraz pozostałe systemy związane z zarządzaniem i prowadzeniem ruchu kolejowego. Głównym celem jest wymiana wszystkich urządzeń potrzebnych do zarządzania i prowadzenia ruchu pociągów na linii kolejowej między stacją Warszawa Okęcie a stacją Radom. Roboty będą obejmowały zaprojektowanie i wybudowanie urządzeń sterowania ruchem na stacjach oraz pomiędzy nimi.
Wykonawcą jest konsorcjum THALES Polska Sp. z o.o. oraz TRAKCE, a.s.* Koszt projektu to niebagatelna suma 316.725.000,00 złotych brutto. Wykonawca jest zobowiązany do zrealizowania jej w ciągu 33 miesięcy od podpisania umowy*.
Modernizacja linii kolejowej na odcinku Warszawa Okęcie-Radom została podzielona na kilka etapów. Na tej trasie PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. planują zrealizować roboty budowlane z zakresu torowego, obiektów inżynieryjnych, kompleksowej wymiany sieci trakcyjnej oraz przebudowę peronów i małej architektury.
Obecnie trwają procedury przetargowe związane z wyłonieniem wykonawcy modernizacji stacji Radom. W 2013 roku planowane jest również podpisanie umów na modernizację odcinków od stacji Warszawa Okęcie przez Czachówek do Warki.* Jednym z głównych celów modernizacji trasy Warszawa – Radom jest podwyższenie prędkości maksymalnej pociągów do 160 km/h.*