Mocne wideo ZDM‑u. Ruszyła kampania 3 Kolory
Na potrzeby filmu graficy usunęli reklamę z Hotelu MDM
01.04.2015 10:04
Zalogowani mogą więcej
Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika
Ruszyła czwarta edycja kampanii Zarządu Dróg Miejskich - 3 Kolory. - Ma na celu przypomnienie kierowcom znaczenia sygnałów nadawanych przez sygnalizację świetlną, wymazanie ze świadomości pojęć "wczesno-żółte, późno-pomarańczowe, czy różowe"- poinformował ZDM.
Kampania została objęta patronatem Ambasady Brytyjskiej. Nie bez powodu - pierwsza sygnalizacja na świecie pojawiła się właśnie w Londynie (w 1868 roku). Ambasador podkreślił przy okazji, że Wielka Brytania jest wskazywana przez OECD, jako jedno z nielicznych państw, które realnie walczy z problemem bezpieczeństwa ruchu drogowego.
Wjazd na czerwonym świetle stał się piątą przyczyną wypadków w 2014 roku, doszło do 58 wypadków, w wyniku których poniosło śmierć 4 osoby, a 74 zostały ranne. Do tego, należy wziąć pod uwagę statystyki Straży Miejskiej z pięciu skrzyżowań, które objęte są systemem fotordarów rejestrującym wjazd na czerwonym świetle. Przez cały 2014 roku, fotoradary zarejestrowały aż 26.429 wykroczeń polegających na nie dostosowaniu się do sygnałów nadawanych przez sygnalizację.
Na gali obecny był popularny dziennikarz Jarosław Gugała, która wsparł osobiście kampanię "3 Kolory". Nie było natomiast zapowiadanego wcześniej Kamila Durczoka, który miał być twarzą "3 kolorów". ZDM zrezygnował z udziału byłego szefa Faktów ze względu na "wartość edukacyjną" kampanii.
Przy okazji zaprezentowano mocny promujący "3 Kolory". To wyjątkowo mocny film. Dodatkowo wprawne oko dostrzeże, że z fasady Hotelu MDM usunięto reklamę. Jak poinformował Zarząd, jest to efekt pracy grafików, którzy odtworzyli tę część budynku kreska po kresce.