RegionalneWarszawa"Miło cię widzieć" zawiśnie na moście Gdańskim!

"Miło cię widzieć" zawiśnie na moście Gdańskim!

"Warszawskim Słoikom" zabrano 1,9 tys. nieuczciwych głosów!

"Miło cię widzieć" zawiśnie na moście Gdańskim!

Neonu ze słoikami, który wygrał konkurs "Neon dla Warszawy" i który wzbudzał tyle kontrowersji, nie zobaczymy w Warszawie. - Autorzy tego projektu nieuczciwie zdobyli głosy w internetowym plebiscycie - przyznali organizatorzy konkursu "Neon dla Warszawy" - czytamy w Gazecie . Zamiast niego zobaczymy drugi, zwycięski projekt - "Miło cię widzieć" Mariusza Lewczyka, który zawiśnie już na początku przyszłego roku.

Celem neonowego konkursu było znalezienie nowego symbolu dla Warszawy - czegoś innego niż Syrenka czy Wars i Sawa. Plebiscyt zainicjowało Muzeum Neonó w wspólnie z RWE Polska. W sumie na konkurs wpłynęło ponad 450 prac. Jury wybrało pięciu finalistów , ostatecznego zwycięzcę wybrali internauci. Słoiki przez większość czasu trwania konkursu szły "łeb w łeb" z neonami "+48 22" oraz "Miło cię widzieć", który miałby zostać umieszczony na moście Poniatowskiego. Zwycięski projekt od początku budził sporo kontrowersji i podzielił internautów. Mimo to zapowiedziano, że jeszcze latem projekt zostanie wykonany. Teraz wiadomo już, że tak się nie stanie.

* Wyniki konkursu szybko podważono. O zwycięstwie decydowała liczba "lajków". Internauci powiadomili organizatorów, że "Słoiki" zdobywają je nieuczciwie - kupują głosy. W jaki sposób? Zarejestrowana w Nowym Jorku firma Quick Vote Seller opublikowała niedawno listę osób, które ostatnio zakupiły ich usługi. Znaleźli się na niej Karol Murlak, który przesłał firmie 91 dol., i Magdalena Czapiewska - 50 dol. Za tę kwotę według cennika firmy mogli kupić nawet 1,5 tys. głosów. *Murlak i Czapiewska to autorzy "Warszawskich słoików".

Organizatorzy mieli wątpliwości wobec aż 1,9 tys. "lajków" pod "Słoikami". Głosy zostały oddane wielokrotnie z tych samych numerów IP w Azji, w bardzo krótkim odstępie czasowym. Zanim odebrano głosy, organizatorzy skonsultowali się z prawnikami i ekspertami od mediów społecznościowych. Ostatecznie lajki odrzucono, jako nieuczciwe.

Tym samym wygrał projekt Mariusza Lewczyka i to on wkrótce zabłyśnie na moście. „Miło Cię widzieć“ poza walorami estetyzującymi przestrzeń rewaloryzowanych wkrótce bulwarów warszawskich - posiada również bardzo pozytywny komunikat.

I nie dzieli mieszkańców na lepszych i gorszych.

Obraz
Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)