Trwa ładowanie...

Miliony wyrzucone w błoto? To skutek błędnej decyzji PKP

Modernizacja Dworca Centralnego budzi spore kontrowersje

Miliony wyrzucone w błoto? To skutek błędnej decyzji PKP
d3it924
d3it924

Na Dworcu Centralnym w Warszawie trwa budowa antresoli. To drugi etap zaplanowanej na ten rok, a kolejnej w ciągu ostatnich lat modernizacji obiektu. Licząc od 2012 roku, na lifting największego dworca w stolicy, PKP wyda ponad 80 mln zł. Z powodu nietrafionych decyzji spółki część tej sumy już została wyrzucono w błoto.

- Budowa antresoli realizowana jest w ramach projektu estetyzacji - mówi Aleksandra Dąbek z biura prasowego PKP. Inwestycja obejmuje również likwidację szklanych kubików w hali głównej, budowę nowych lokali komercyjnych, a także modernizację podziemnych galerii. Mowa o części zachodniej wraz z dojściem do WKD Śródmieście oraz północnej. Prace zakończą się pod koniec roku i pochłoną blisko 20 mln zł.

Modernizacja obiektu, a zwłaszcza hali głównej budzi kontrowersje. Przypomnijmy, że ostatni lifting dworca miał miejsce przed Euro 2012. PKP wydało wtedy 60 mln złotych, m.in. na budowę...szklanych kubików handlowych , tych samych, które w ramach tegorocznej modernizacji obiektu zostały zlikwidowane.

Przypomnijmy, że jeszcze trzy lata temu menedżerowie PKP zachwalali powstałe w hali głównej pawilony. Przedstawiano je jako jeden z głównych atutów odświeżonego Dworca Centralnego. Tak się jednak nie stało. - Kubiki w hali głównej okazały się niefunkcjonalne. Stąd decyzja o ich likwidacji - tłumaczy Aleksandra Dąbek. Wspomniana niefunkcjonalność polegała na tym, że budowle zasłaniały widok na kasy oraz tablice z informacją dotyczącą pociągów umieszczone nad głównym zejściem na perony.

d3it924

Pawilony nie przypadły do gustu również sprzedawcom. Z powodu nieregularnego kształtu handlowcom trudno było je zagospodarować. Dodatkowo występowały problemy z ich ogrzewaniem zimą oraz czyszczeniem od zewnątrz. Z tych powodów kubiki przestały cieszyć się zainteresowaniem najemców, a PKP zdecydował się na ich likwidację.

Nowym pomysłem spółki na poprawienie estetyki hali głównej dworca jest wspomniana antresola. - Dzięki niej pasażerowie zyskają dodatkową przestrzeń, w której będą mogli oczekiwać na pociąg - tłumaczy Dąbek. Na antresolę będzie można dostać się ruchomymi schodami z poziomu zero. W hali głównej mają pojawić się również nowe lokale usługowe.

Podczas budowy konstrukcji na peronach występują utrudnienia. Dwa z nich, nr 2 i 3 zostały wyłączone z ruchu. Przejeżdżające przez nie pociągi zatrzymują się na innych peronach. Te utrudnienia potrwają do połowy czerwca. Dalszy etap inwestycji może uprzykrzyć życie pasażerom oczekującym na pociąg w hali głównej. Z powodu remontu część powierzchni obiektu została wygrodzona.

d3it924
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d3it924
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj