Miasto zaczyna walkę z reklamami!
Prezydent nakazała szkołom zdjąć reklamy z płotów! W najbliższym czasie ratusz wyśle też pisma do firm od reklam zewnętrznych. Zmienią się zasady ich wieszania
27.02.2014 09:25
Dyrektorzy warszawskich placówek edukacyjnych otrzymali w środę pismo od Hanny Gronkiewicz-Waltz. Pani prezydent domaga się w nim zdjęcia reklam z płotów przy szkołach. Pani prezydent przypomina dyrektorom, że już w 2007 r. wydała zarządzenie, w którym określono, gdzie w Warszawie nie powinno być reklam. Większość billboardów ustawionych na terenach szkół i banerów wywieszonych na ich ogrodzeniach to zarządzenie łamie. - czytamy w Gazecie.pl.
Ratusz ma również "wzywać do opamiętania domy mediowe wieszające wielkoformatowe reklamy i zawstydzać firmy, które reklamują się na nielegalnych nośnikach". W najbliższym czasie firmy zarządzające reklamami zewnętrznymi dostaną informację, że zmienia się odbiór reklamy zewnętrznej.
Przedłużenie istniejących lub zawieranie nowych umów na funkcjonowanie nośników reklamy niesprzecznych z zarządzeniem możliwe będzie jedynie po uzyskaniu pozytywnej opinii wydziału estetyki publicznej. Jak czytamy na stronach a Izby Gospodarczej Reklamy Zewnętrznej, na koniec grudnia w Warszawie były 21 634 nośniki reklamowe, To o 88 proc. więcej niż w grudniu 2012 r.oku i mówimy tu wyłącznie o "legalnie" powieszonych reklamach. Te powieszone nielegalnie są właściwie niepoliczalne.
Pstrokatymi plakatami reklamowymi, wieszanymi dosłownie wszędzie, zajmie się Zarząd Dróg Miejskich. W ubiegłym roku usunął prawie tysiąc takich śmieci. Wydział Kontroli Pasa Drogowego podjął 5.000 kontroli. Ponad 800 interwencji podjęło Pogotowie Drogowe. Liczba kontroli rośnie. Dane za rok 2012: Styczeń: 331 kontroli / 117 usunięć, Luty: 288/76, Marzec: 324/51, Kwiecień: 305/97, Maj: 228/81, Czerwiec: 596/153, Lipiec: 558/64, Sierpień: 529/68, Wrzesień: 398/69, Październik: 520/159, Listopad: 322/73, Grudzień: 269/82.
Drogowcy obiecują, że będą usuwać każdą nielegalną reklamę. Oczywiście jeśli dostaną o niej informację, np. na miejski telefon interwencyjny 19 115.
Czytaj również: Nielegalne reklamy - gdzie je zgłaszać?