RegionalneWarszawaMetro na Bródnie. Sprawdzamy, co się zmieniło

Metro na Bródnie. Sprawdzamy, co się zmieniło

Przekuwanie tuneli, szykowanie tarczy i prace budowlane w pomieszczeniach technicznych – to część prac, które w tym momencie przebiegają pod ziemią na wschodnim odcinku budowy II linii metra.

Metro Warszawskie. Potępy prac na Bródnie
Metro Warszawskie. Potępy prac na Bródnie
Źródło zdjęć: © Urząd m.st. Warszawa

04.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 17:28

Jak informuje rzecznik prasowa Metra Warszawskiego Anna Bartoń, trwają obecnie przygotowania do przebicia się tarczy TBM Anna do wnętrza stacji C19 Zacisze. Natomiast druga z tarcz – Maria jest szykowana do startu. W kierunku stacji Trocka wyruszy już na początku tygodnia. Ma ona połączyć w komorze przy torach odstawczych obecnie funkcjonującą linię z odcinkiem, który właśnie powstaje.

"Trwa przekuwanie połączenia międzytunelowego na odcinku między stacjami C21 Bródno i C20 Kondratowicza. Po zakończeniu drążenia pierwszego tunelu, będzie on gotowy do rozpoczęcia prac związanych z montażem torowiska, sieci i instalacji" – mówi o kolejnych podstępach prac Anna Bartoń.

Metro Warszawskie. Duże zmiany na Bródnie – nie tylko pod ziemią

Remonty trwają obecnie także na stacji C20 Kondratowicza. Z przekazanych nam informacji przez Metro Warszawskie wynika, że budowane są tam teraz kolejne sekcje peronu pasażerskiego. Ponadto murowanie przechodzą pomieszczenia techniczne.

W pomieszczeniu podstacji energetycznych ma miejsce betonowanie podłogi technicznej. Montaż urządzeń zaplanowany został natomiast na początek przyszłego roku.

Na Bródnie można również zauważyć, że w okolicy stacji C21 Bródno oraz C20 Kondratowicza pojawiły się już betonowe konstrukcje, które posłużą do wykonania docelowych wejściach do metra.

Metro Warszawskie. Potępy prac na Bródnie
Metro Warszawskie. Potępy prac na Bródnie© Urząd m.st. Warszawa
Zobacz także
Komentarze (0)