Metro na Bródnie. Sprawdzamy, co się zmieniło
Przekuwanie tuneli, szykowanie tarczy i prace budowlane w pomieszczeniach technicznych – to część prac, które w tym momencie przebiegają pod ziemią na wschodnim odcinku budowy II linii metra.
04.12.2020 | aktual.: 02.03.2022 17:28
Jak informuje rzecznik prasowa Metra Warszawskiego Anna Bartoń, trwają obecnie przygotowania do przebicia się tarczy TBM Anna do wnętrza stacji C19 Zacisze. Natomiast druga z tarcz – Maria jest szykowana do startu. W kierunku stacji Trocka wyruszy już na początku tygodnia. Ma ona połączyć w komorze przy torach odstawczych obecnie funkcjonującą linię z odcinkiem, który właśnie powstaje.
"Trwa przekuwanie połączenia międzytunelowego na odcinku między stacjami C21 Bródno i C20 Kondratowicza. Po zakończeniu drążenia pierwszego tunelu, będzie on gotowy do rozpoczęcia prac związanych z montażem torowiska, sieci i instalacji" – mówi o kolejnych podstępach prac Anna Bartoń.
Metro Warszawskie. Duże zmiany na Bródnie – nie tylko pod ziemią
Remonty trwają obecnie także na stacji C20 Kondratowicza. Z przekazanych nam informacji przez Metro Warszawskie wynika, że budowane są tam teraz kolejne sekcje peronu pasażerskiego. Ponadto murowanie przechodzą pomieszczenia techniczne.
W pomieszczeniu podstacji energetycznych ma miejsce betonowanie podłogi technicznej. Montaż urządzeń zaplanowany został natomiast na początek przyszłego roku.
Na Bródnie można również zauważyć, że w okolicy stacji C21 Bródno oraz C20 Kondratowicza pojawiły się już betonowe konstrukcje, które posłużą do wykonania docelowych wejściach do metra.