RegionalneWarszawaMetro na Bemowie nie zwalnia tempa. Prace schodzą pod ziemię

Metro na Bemowie nie zwalnia tempa. Prace schodzą pod ziemię

Efekty rozbudowy II linii metra na Bemowie coraz bardziej widoczne. Prace naziemne są zaawansowane, a wkrótce rozpoczną się te na poziomie -1. Budowniczowie metra na stacjach Powstańców Śląskich oraz Ulrychów zaczynają prace przy konstrukcji korpusów przyszłych przystanków metra.

Metro na Bemowie nie zwalnia tempa. Prace schodzą pod ziemię
Źródło zdjęć: © um.waw.pl | UM Warszawa
Katarzyna Romik

11.02.2020 | aktual.: 11.02.2020 08:57

Warszawski ratusz informuje o postępach na budowie metra na Bemowie.

"Zaawansowane prace toczą się też w miejscu, z którego wyruszą tarcze TBM" - napisali urzędnicy na Twitterze.

Budowniczowie metra przygotują na Bemowie specjalny szyb startowy dla tarcz. Zaznaczają, że w przeciwieństwie do budowanych wcześniej odcinków warszawskiego metra, na Bemowie szyb startowy znajduje się w komorze torów odstawczych, za stacją Powstańców Śląskich.

Z tego miejsca tarcze rozpoczną drążenie pierwszego i najkrótszego odcinka tego fragmentu II linii metra. Pierwszy etap prac jest najkrótszy - trzeba wydrążyć tunel o długości 137 metrów (pod skrzyżowaniem ulic Powstańców Śląskich i Górczewskiej do korpusu stacji).

Zobacz też: Burza wokół słów Kempy o Śmiszku. Kierwiński: niewyobrażalny pokaz chamstwa

Drugi etap prac obu tarcz to odcinki tuneli aż do torów odstawczych za stacją Księcia Janusza.

Ratusz informuje, że na obu placach budowy trwają prace związane ze zbrojeniem oraz betonowaniem kolejnych sekcji stropu górnego. Przygotowane są już otwory technologiczne, przez które do szybu startowego zostaną włożone tarcze TBM.

Podobne otwory technologiczne są również w innych częściach stropu, gdzie za ich pomocą wybierany będzie urobek z niższych poziomów stacji. Budowniczowie będą również tymi otworami transportować pod ziemię maszyny, sprzęt i materiały służące budowie stacji i tuneli metra.

Obraz
© metro.waw.pl | Metro Warszawskie

Przypomnijmy, że na granicy Woli i Bemowa budowany jest najkrótszy odcinek II linii warszawskiego metra. Będzie liczył 2,5 km tuneli oraz dwie stacje: Ulrychów (C05) i Powstańców Śląskich (C04). Wykonawcą inwestycji jest konsorcjum firm Gülermak Ağir Sanayi İnşaat ve Taahhüt A.Ş. (lider) i Astaldi S.p.A.

Czas realizacji tego projektu, który jest współfinansowany przez UE z Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko 2014-2020, to listopad 2021 r.

Źródło: UM Warszawa

Masz news, zdjęcie lub film związany z pogodą? Prześlij nam przez dziejesie.wp.pl

Zobacz także
Komentarze (0)