Mazowsze. Podpisano umowy dot. obwodnic Siedlec i Sokołowa Podlaskiego
GDDKiA poinformowała, że podpisane zostały umowy na opracowanie studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych dla dwóch obwodnic w woj. mazowieckim - Siedlec i Sokołowa Podlaskiego.
- Podpisaliśmy umowy na opracowanie studiów techniczno-ekonomiczno-środowiskowych z elementami koncepcji programowych wraz z materiałami do uzyskania decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach dla kolejnych dwóch obwodnic w województwie mazowieckim - Siedlec w ciągu DK63 oraz Sokołowa Podlaskiego w ciągu DK62 i 63 - poinformowała w piątek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad.
Inwestycje, o łącznej długości ok. 25 km, powstaną w ramach rządowego Programu budowy 100 obwodnic na lata 2020-2030.
P.o. Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad Tomasz Żuchowski, cytowany w komunikacie podkreślił, że są to nowe zadania, dla których proces inwestycyjny dopiero się rozpoczyna. - Ruszamy z wytyczaniem przebiegu obwodnic. W trakcie projektowania będziemy współpracowali z samorządami. Pamiętamy również o mieszkańcach, ich głosy są dla nas niezwykle ważne - zaznaczył.
Mazowieckie. Obwodnica Siedlec
Około 8-kilometrowa obwodnica Siedlec planowana jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 63 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ponad 2,5 mln zł została podpisana z firmą S.T.I Polska. Wykonawca na opracowanie dokumentacji ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy. To oznacza, że termin zakończenia prac przypada na koniec 2023 r. Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej.
Przewiduje się, że trasa zostanie zbudowana po północno-zachodniej stronie miasta Siedlce, na przedłużeniu istniejącej południowej obwodnicy Siedlec w ciągu DK2. Obwodnica będzie zaczynać się włączeniem w istniejący ciąg DK63 po północnej stronie miejscowości Chodów, a kończyć się ma połączeniem z istniejącą DK2 w rejonie miejscowości Stare Iganie. Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie określony w decyzji środowiskowej - wskazuje GDDKiA.
Obwodnica Siedlec, po zbudowaniu i oddaniu do ruchu, wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 2 i 63. Dzięki temu nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samych Siedlcach. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.
Mazowieckie. Obwodnica Sokołowa Podlaskiego
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego ma mieć ok. 17 km; planowana jest w nowym śladzie drogi krajowej nr 62 i 63 jako droga klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym). Umowa na przygotowanie dokumentacji projektowej o wartości ponad 3,8 mln zł została podpisana z firmą Lafrentz Polska. Wykonawca na opracowanie dokumentacji ma 35 miesięcy od daty zawarcia umowy. Termin zakończenia prac przypada więc na koniec 2023 r.
Zadaniem projektanta będzie wykonanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego wraz z elementami koncepcji programowej oraz materiałami do uzyskania decyzji środowiskowej. Docelowy przebieg trasy klasy GP (głównej o ruchu przyspieszonym) zostanie określony w decyzji środowiskowej.
Obwodnica Sokołowa Podlaskiego wyprowadzi ruch tranzytowy z miasta, który obecnie odbywa się drogami krajowymi nr 62 i 63. Obecnie trasy przebiegają przez gęsto zabudowany obszar miasta i stanowią jego kręgosłup komunikacyjny. GDDKiA wskazuje, że dzięki obwodnicy nastąpi poprawa bezpieczeństwa mieszkańców, odciążenie układu komunikacyjnego i zwiększenie przepustowości w samym Sokołowie Podlaskim. Inwestycja poprawi również warunki i bezpieczeństwo przejazdu dla ruchu dalekobieżnego i regionalnego.