RegionalneWarszawaKoronawirus. Abonament na parkowanie można od środy załatwić przez internet

Koronawirus. Abonament na parkowanie można od środy załatwić przez internet

Abonament mieszkańca, uprawniający do bezpłatnego parkowania w strefie płatnej można od środy załatwić przez internet. Ułatwienie wprowadzono, aby zminimalizować ryzyko zarażenia koronawirusem.

Koronawirus. Abonament na parkowanie można od środy załatwić przez internet
Źródło zdjęć: © East News

18.03.2020 20:20

Warszawiacy zainteresowani wydaniem parkingowego abonamentu mieszkańca mogą załatwić formalności przez internet – poinformował w środę Zarząd Dróg Miejskich.

Abonament mieszkańca przysługuje osobie, która jest zameldowana na pobyt stały lub czasowy na terenie Strefy Płatnego Parkowania Niestrzeżonego (SPPN). Osoba ta musi być też właścicielem, współwłaścicielem lub użytkownikiem auta.

Zamknięto część punktów obsługi

Wydawanie abonamentów odbywa się za pośrednictwem Punktów Obsługi Pasażera ZTM. W związku z epidemią część punktów została zamknięta. Abonament można załatwić zdalnie.

Należy wysłać wniosek zawierający imię, nazwisko i datę urodzenia oraz skany niezbędnych dokumentów na adres abonamentzdomu@zdm.waw.pl. Lista dokumentów znajduje się na stronie internetowej ZDM.

Abonament będzie widoczny w systemie elektronicznym

W mailu należy wskazać, czy wniosek dotyczy wydania nowego, czy przedłużenia ważności posiadanego abonamentu. Wówczas będzie on przedłużony na dotychczasowych zasadach. Abonamentu wydanego drogą mailową nie trzeba drukować i wykładać za szybę. Będzie widoczny dla kontrolerów w systemie elektronicznym.

Przelewem należy wnieść również roczną opłatę abonamentową w wysokości 30 zł. Po weryfikacji płatności, wnioskodawca otrzyma informację o wydaniu abonamentu. Pełna procedura wydawania abonamentu drogą elektroniczną jest dostępna na stronie Zarządu Dróg Miejskich.

„Abonamenty wydane na podstawie wniosku złożonego mailowo będą weryfikowane przez pracowników ZDM. W przypadku stwierdzenia nieprawidłowości, abonament zostanie unieważniony” – czytamy w komunikacie.

Wszystkie osoby, które otrzymają abonament drogą elektroniczną, muszą stawić się osobiście w Punkcie Obsługi Pasażerów WTP do końca maja 2020 r. Chodzi o okazanie oryginałów niezbędnej dokumentacji i potwierdzenie tożsamości. Wizyta w POP będzie również konieczna, jeśli chce się zmienić listę parkomatów przypisanych do abonamentu.

Zapisz się na nasz specjalny newsletter o koronawirusie.

abonamentparkowaniestrefa płatnego parkowania
Zobacz także
Komentarze (0)