Jest umowa na rozbudowę metra. Prezydent: "Podpisałam z radością i satysfakcją"
Prace powinny ruszyć jeszcze w tym roku.
20 września wojewoda mazowiecki wydał pozwolenia na budowę dla kolejnych obiektów odcinka zachodniego II linii metra - stacji C8 Płocka i tunelu D9 Płocka - Rondo Daszyńskiego. Tym samym zebrano komplet dokumentów, niezbędnych dla podpisania umowy z wykonawcą przedłużenia II linii metra w kierunku zachodnim na Wolę - do stacji C6 Księcia Janusza.
Dziś podpisano w tej sprawie umowę. - Z radością i satysfakcją podpisałam dziś umowę na rozbudowę o 3 kolejne stacje II linii metra w kierunku zachodnim - poinformowała prezydent Warszawy Hanna Gronkiewicz-Waltz .
Pozwolenia już są
3,4 kilometrowy odcinek zachodniego II linii metra obejmie trzy stacje: przystanek C8 Płocka będzie zlokalizowany pod Płocką, po południowej stronie Wolskiej. Druga stacja,* C7 Młynów* jest zaplanowany między wiaduktem obwodowej linii kolejowej a ul. Syreny. To właśnie pod Górczewską znajdzie się węzeł przesiadkowy między koleją miejską a metrem. Ostatnia stacja,* C6 Księcia Janusza*, będzie zlokalizowana po wschodniej stronie ulicy Księcia Janusza.
16 września wojewoda udzielił także pozwolenia na budowę stacji C6 - "Księcia Janusza". Natomiast we wtorek Sipiera zatwierdził projekty budowlane oraz udzielił pozwolenia na budowę stacji "Młynów" oraz tuneli szlakowych - pomiędzy planowanymi stacjami "Księcia Janusza" i "Młynów" oraz pomiędzy stacjami "Młynów" i "Płocka".
Prace jeszcze w tym roku
Po wydaniu potrzebnych dokumentów miasto podpisze umowę z wykonawcą, turecką firmą Gulermak, która razem z firmą Astaldi realizowała centralny odcinek II linii metra. Prace powinny ruszyć jeszcze w tym roku. Wykonawca będzie miał 38 miesięcy na ich przeprowadzenie.
Przetarg na budowę odcinka zachodniego rozstrzygnięto już w październiku zeszłego roku, ale podpisanie umowy uniemożliwiał brak pozwoleń na budowę – procedura przedłużała się, gdyż wpierw trzeba było poprawić dokumentację środowiskową, a następnie wojewoda zażądał uzupełnienia i poprawienia projektów budowlanych.
Metro na Targówek
Od maja trwa budowa odcinka wschodniego-północnego, na Targówek, którą prowadzi włoska firma Astaldi. - W tej chwili na Targówku budowane są ściany szczelinowe, które są tak naprawdę pierwszą potężną pracą budowlaną przy konstrukcji samej stacji. Wcześniej robiliśmy przekładki instalacji i sieci, które są w pobliżu placu budowy - powiedziała rzeczniczka warszawskiego metra Anna Bartoń. Dodała, że najbardziej zaawansowane prace są prowadzone na dwóch końcowych stacjach - "Targówek" i "Trocka".