RegionalneWarszawaIlu kierowców samochodów osobowych mogą pomieścić dwa autobusy? Zobaczcie! [WIDEO]

Ilu kierowców samochodów osobowych mogą pomieścić dwa autobusy? Zobaczcie! [WIDEO]

Wszystkimi pojazdami komunikacji publicznej w Warszawie podróżuje obecnie ponad miliard pasażerów rocznie

Ilu kierowców samochodów osobowych mogą pomieścić dwa autobusy? Zobaczcie! [WIDEO]

Przeprowadzone w 2015 r. Warszawskie Badanie Ruchu wykazało, że jednym samochodem porusza się po warszawskich ulicach średnio 1,3 osoby. A gdyby wsiedli do pojazdów komunikacji miejskiej? No właśnie: ilu kierowców samochodów osobowychzmieści się w dwóch autobusach (9-metrowym i 18-metrowym)? Zobaczcie na filmie nakręconym za pomocą drona.

Podróżowanie komunikacją miejską to wybór zdecydowanie bardziej ekologiczny. Samochód ze średnią liczbą pasażerów 1,3 emituje ok. 140 g/km dwutlenku węgla na osobę, natomiast nowy autobus z silnikiem wysokoprężnym, którym jedzie średnio 80 osób – 0,006 g/km tlenku węgla na osobę. Efektywność i ekologiczność komunikacji miejskiej ZTM i przedstawiciele Mobilis zobrazowali eksperymentem z udziałem 100 kierowców, którzy na parkingu P+R Połczyńska wysiedli ze swoich samochodów i przesiedli się do dwóch autobusów.

Ponad miliard pasażerów rocznie

Zgodnie z najnowszym Barometrem Warszawskim, rekordowy odsetek mieszkańców stolicy (aż 89%) ocenia funkcjonowanie komunikacji miejskiej dobrze lub bardzo dobrze. Na taką opinię wpływa przede wszystkim przekonanie warszawiaków o stałej poprawie jakości transportu zbiorowego w mieście. Z okazji Międzynarodowego Dnia Bez Samochodu, Zarząd Transportu Miejskiego oraz największy prywatny przewoźnik w stolicy, Mobilis, promują wspólnie komunikację autobusową i prezentują jej efektywność.

Zgodnie z szacunkami ZTM , wszystkimi pojazdami komunikacji publicznej w Warszawie podróżuje obecnie ponad miliard pasażerów rocznie. Oprócz dwóch linii metra, tramwajów, SKM, pociągów czy rowerów miejskich, warszawiacy chętnie korzystają z rozwiniętej siatki połączeń autobusowych. Biorąc pod uwagę pracę przewozową (liczbę wozokilometrów), pojazdy te mają obecnie największy udział w komunikacji zbiorowej w Warszawie (51 proc.) Dzięki systematycznemu wprowadzaniu buspasów oraz uruchamianiu parkingów typu P+R, korzystanie z komunikacji autobusowej w Warszawie jest bezpieczne, sprawne i efektywne.

Aspekt ludzki najważniejszy

- Z okazji Dnia Bez Samochodu chcemy wspólnie pokazać, że autobusy w mieście są dużo bardziej efektywnym i ekologicznym środkiem transportu niż samochód osobowy. Poruszanie się autobusem jest tańsze, bezpieczniejsze i szybsze dla pasażerów, a także pozwala uzyskać znaczne oszczędności dla miasta liczone w rachunku ciągnionym, tj. uwzględniającym wszystkie czynniki kosztotwórcze, poczynając od straty czasu spędzonego w korkach, aż po koszty związane z zanieczyszczaniem środowiska – mówi Dariusz Załuska, Prezes Zarządu Mobilis Sp. z o.o.

I dodaje: - Cieszymy się, że wraz z nowym taborem możemy zaoferować pasażerom bardzo wysoki komfort podróży. Autobusy z naszego najnowszego taboru mają szereg udogodnień: klimatyzację, monitoring, biletomaty, ekrany LCD z informacją pasażerską oraz system głosowego zapowiadania przystanków, napisy w alfabecie Braille’a. Jak wiemy, zawsze bardzo istotnym elementem realizowania usługi transportowej jest aspekt ludzki, dlatego również dokładamy wszelkich starań, by nasi kierowcy zostali wszechstronne przeszkoleni, w tym również w zakresie kontaktu z pasażerami.

Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)