Trwa ładowanie...

Górczewska kością niezgody. Mieszkańcy chcą zmian, radni są przeciw

Budowa kolejnych stacji II linii metra to okazja do zwężenia ulicy Górczewskiej i oddania terenu dotąd zajmowanego przez asfalt pieszym. Otwarcie trasy przewidziane jest na pierwszą połowę 2020 roku. Czy do tego czasu uda się osiągnąć konsensus w sprawie remontu jezdni i wybranie wariantu zadowalającego obie strony?

Górczewska kością niezgody. Mieszkańcy chcą zmian, radni są przeciwŹródło: East News, fot: JAKUB WOSIK/REPORTER
d429y60
d429y60

Wynik konsultacji społecznych jest jeden - ich uczestnicy chcą, aby po uruchomieniu metra nad ulicą Górczewską doszło do jej zwężenia. Tak przebudowano kilka lat wcześniej chociażby Świętokrzyską, dając mieszkańcom Śródmieścia przestrzeń do jazdy rowerem i spacerów.

Jak się jednak okazuje, nie brakuje przeciwników takiego rozwiązania. Ich zdaniem wariant z pozostawieniem status quo (tak jak zrobiono to na praskiej ulicy Targowej), ułatwiłby komunikację w tym rejonie. Orędownikami braku zmian i trzech pasów ruchu są wolscy radni z PO oraz PiS.

Jak podaje Stołeczna Gazeta Wyborcza, pracownicy urzędu argumentowali niechęć do przebudowy formalnymi przeszkodami. Ich zdaniem pozwolenie na modernizację ulicy byłoby niemożliwe ze względu na prowadzone w tym samym czasie prace pod ziemią.

Głos ludu

W naradach związanych z remontem Górczewskiej brały udział przedstawiciele biur architektury, infrastruktury, drogowców i Zarządu Transportu Miejskiego. Za zmianami opowiedziała się m.in wiceprezydent miasta Renata Kaznowska. Ustalono, że ulica ma zostac zwężona od Młynarskiej do al. Prymasa Tysiąclecia. Na taki wariant zgodzili się mieszkańcy.

d429y60

Pomimo przeprowadzonych wiosną tego roku konsultacji, w ratuszu powstał "ruch oporu", sprzeciwający się modernizacji. Nie brakowało irracjonalnych głosów ostrzegajacych przed zbytnim sadzeniem drzew na tym odcinku, co może skutkować zwiększeniem zagrożenia zarówno dla pieszych, jak i kierowców. Radnych żądających zlikwidowania jednego z istniejących pasów było zdecydowanie mniej.

Za i przeciw

Na Twitterze tę ważną dla mieszkańców Woli kwestię poruszyło niezależne stowarzyszenie Miasto Jest Nasze. Wśród internautów rozwinęła się zagorzała dyskusja, który wariant byłby najlepszy dla dzielnicy. W minisondzie na pytanie, czy ulica Górczewska po wybudowaniu metra ma przypominać Świętokrzyską (2 pasy), czy Targową (3 pasy), tylko co trzeci respondent był za druga opcją.

Komentujący ścierali się na argumenty - Po co w ogóle ulica, zróbcie sobie 4 pasmową ścieżkę rowerową - pisał użytkownik Jam Łasica. - Po zwężeniu Górczewskiej i otwarciu metra przepustowość całej drogi kilkukrotnie wzrośnie - przekonywał natomiast Krzysiek.

d429y60

Wygląda na to, że do osiągnięcia kompromisu jeszcze daleko. Sytuacji nie ułatwia zbliżający się termin oddania do użytku nowych stacji metra. Radni będą jednak musieli podjąć wkrótce ostateczną decyzję, czy przebudowę Górczewskiej uda się przeprowadzić jeszcze w tej dekadzie, czy modernizacja zostanie przesunięta na bliżej nieokreśloną przyszłość.

Widzisz coś ciekawego? Masz zdjęcie, filmik? Prześlij nam przez Facebooka na wawalove@grupawp.pl lub dziejesie.wp.pl

ZOBACZ TEŻ: Nowe przywileje kierowców w Warszawie. Sprawdziliśmy je w praktyce

d429y60
Oceń jakość naszego artykułu:
Twoja opinia pozwala nam tworzyć lepsze treści.

WP Wiadomości na:

Komentarze

Trwa ładowanie
.
.
.
d429y60
Więcej tematów

Pobieranie, zwielokrotnianie, przechowywanie lub jakiekolwiek inne wykorzystywanie treści dostępnych w niniejszym serwisie - bez względu na ich charakter i sposób wyrażenia (w szczególności lecz nie wyłącznie: słowne, słowno-muzyczne, muzyczne, audiowizualne, audialne, tekstowe, graficzne i zawarte w nich dane i informacje, bazy danych i zawarte w nich dane) oraz formę (np. literackie, publicystyczne, naukowe, kartograficzne, programy komputerowe, plastyczne, fotograficzne) wymaga uprzedniej i jednoznacznej zgody Wirtualna Polska Media Spółka Akcyjna z siedzibą w Warszawie, będącej właścicielem niniejszego serwisu, bez względu na sposób ich eksploracji i wykorzystaną metodę (manualną lub zautomatyzowaną technikę, w tym z użyciem programów uczenia maszynowego lub sztucznej inteligencji). Powyższe zastrzeżenie nie dotyczy wykorzystywania jedynie w celu ułatwienia ich wyszukiwania przez wyszukiwarki internetowe oraz korzystania w ramach stosunków umownych lub dozwolonego użytku określonego przez właściwe przepisy prawa.Szczegółowa treść dotycząca niniejszego zastrzeżenia znajduje siętutaj