Elisabetta przebiła się na Stadion Narodowy!
Jest już tunel łączący Dworzec Wileński ze Stadionem
Przebicie się Elisabetty zakończyło najbardziej mozolny i czasochłonny etap budowy tunelu pomiędzy Dworcem Wileńskim, a stacją Stadion Narodowy, czyli wiercenia najpierw w ścianie szczelinowej stacji, a następnie w 15 metrowej długości betonowym bloku uszczelniającym obiekt od wewnątrz.
Wewnątrz stacji można też zobaczyć końcowe elementy zaplecza Krystyny, która po wykonaniu 65 metrów tunelu w kierunku stacji Centrum Nauki Kopernik, znajduje się 650m od koryta Wisły. Gotowe jest już ponad pięć i pół kilometra tunelu. Nawet bez łącznika pomiędzy I i II linią metra, już teraz stanowi to ponad połowę zaplanowanych prac tunelowych. Gdyby więc Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński łączyła jedna nitka tunelu, prace przy jego budowie byłyby zakończone. Podczas sfinalizowanych już prac wykorzystano 3670 pierścieni, które zostały wyprodukowane w fabryce na warszawskiej Białołęce. **
Tylko do ich wyprodukowania zużyto 30 tys. metrów sześciennych betonu. By lepiej zrozumieć ile to jest, warto dodać, że z takiej ilości materiału mogłyby powstać cztery biurowce o powierzchni użytkowej 10 tys. metrów kwadratowych!