RegionalneWarszawaElisabetta przebiła się na Stadion Narodowy!

Elisabetta przebiła się na Stadion Narodowy!

Jest już tunel łączący Dworzec Wileński ze Stadionem

Elisabetta przebiła się na Stadion Narodowy!

Przebicie się Elisabetty zakończyło najbardziej mozolny i czasochłonny etap budowy tunelu pomiędzy Dworcem Wileńskim, a stacją Stadion Narodowy, czyli wiercenia najpierw w ścianie szczelinowej stacji, a następnie w 15 metrowej długości betonowym bloku uszczelniającym obiekt od wewnątrz.

Wewnątrz stacji można też zobaczyć końcowe elementy zaplecza Krystyny, która po wykonaniu 65 metrów tunelu w kierunku stacji Centrum Nauki Kopernik, znajduje się 650m od koryta Wisły. Gotowe jest już ponad pięć i pół kilometra tunelu. Nawet bez łącznika pomiędzy I i II linią metra, już teraz stanowi to ponad połowę zaplanowanych prac tunelowych. Gdyby więc Rondo Daszyńskiego i Dworzec Wileński łączyła jedna nitka tunelu, prace przy jego budowie byłyby zakończone. Podczas sfinalizowanych już prac wykorzystano 3670 pierścieni, które zostały wyprodukowane w fabryce na warszawskiej Białołęce. **

Tylko do ich wyprodukowania zużyto 30 tys. metrów sześciennych betonu. By lepiej zrozumieć ile to jest, warto dodać, że z takiej ilości materiału mogłyby powstać cztery biurowce o powierzchni użytkowej 10 tys. metrów kwadratowych!

Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Obraz
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)