Eduwarszawa.pl. Koniec pilotażu i rozpoczęcie kolejnego etapu
13 000 uczniów i 1300 nauczycieli z 22 szkół w pięciu dzielnicach z kontami na jednej platformie Eduwarszawa.pl. Po dwóch miesiącach pilotażu miasto Warszawa rozpoczyna włączanie kolejnych 235 szkół i placówek.
05.07.2020 08:15
W środę, 1 lipca, odbyła się konferencja online podsumowująca pilotaż i rozpoczynająca kolejny etap wdrażania nowego rozwiązania cyfrowego w placówkach oświatowych realizowanego przez m.st. Warszawę – poinformował stołeczny ratusz.
– Rozpoczynamy cyfrową transformację warszawskiej oświaty. Przygotowywaliśmy się do tego projektu od kilku lat, a pandemia, która nas dotknęła, zintensyfikowała nasze prace i przyspieszyła działania. Dzisiaj możemy mówić o systemowym rozwiązaniu, jakim jest cyfrowa platforma warszawskiej edukacji. Eduwarszawa.pl udostępnia nowoczesne, bezpieczne i wygodne środowisko codziennej cyfrowej pracy warszawskiej kadry pedagogicznej, uczniów i wychowanków, pracowników administracji i obsługi oraz urzędników. To największy projekt tego typu w Polsce, ale też największy w Europie – powiedziała wiceprezydent stolicy Renata Kaznowska.
Warszawa. Budowanie kompetencji
Warszawa podpisała umowę, dotyczącą udostępnienia w latach 2020-2022 licencji A3 Microsoft Office365 wszystkim jednostkom oświatowym, dla których jest organem prowadzącym.
Realizacja projektu Eduwarszawa.pl zapewnia standaryzację usług, cyberbezpieczeństwo użytkowników, budowanie kompetencji nauczycieli, uczniów i rodziców poprzez darmowe udostępnianie technologii, również do użytku prywatnego, cyfrową przestrzeń do pracy stacjonarnej oraz w czasie prowadzenia edukacji zdalnej.
– Założenia i zakres projektu edukacyjnego w Warszawie wychodzą daleko poza zapewnienie uczniom i nauczycielom narzędzi do pracy zdalnej oraz stworzenia środowiska zapewniającego podstawowe funkcje komunikacyjne. Adresuje również wyzwania związane z unowocześnianiem pracowni komputerowych w szkołach, dostępem do najnowszych technologii w domach uczniów i ich rodziców oraz podnoszenie i rozwijanie kompetencji cyfrowych, poszukiwanych na rynku pracy. Jest to projekt unikatowy na skalę europejską ze względu na skalę oraz zakres. Wierzę, że będzie dobrym przykładem dla innych samorządów, które poważnie traktują transformację cyfrową edukacji i chcą wspierać swoje szkoły, nauczycieli i uczniów w rozwoju i wyzwaniach np. nauce i pracy zdalnej z powodu pandemii. Cieszę się, że możemy go wspierać i rozwijać – powiedziała Cecylia Szymańska, Dyrektor Rynku Edukacyjnego Microsoft Polska.
Eduwarszawa.pl to również rewolucja w możliwości kontaktowania się i wymiany doświadczeń pracowników warszawskiej edukacji. Wdrażane narzędzia dają techniczne możliwości zorganizowania wielu różnorodnych grup nauczycieli, zatrudnionych w tej samej lub innej placówce, o wspólnych zainteresowaniach, wspólnie rozwiązujących istotne dla nich problemy, dzielących się wiedzą i doświadczeniem, pracujących nad tymi samymi dokumentami, współtworzących bibliotekę materiałów do powszechnego wykorzystania.
Warszawa. Tysiąc wdrożonych nauczycieli
Pod koniec kwietnia miasto rozpoczęło pilotaż projektu Eduwarszawa.pl. Wzięło w nim udział 1300 nauczycieli z 22 placówek z 5 dzielnic – Ursynowa, Wawra, Pragi-Południe, Targówka i Żoliborza. Założono konta 13 tys. uczniom ze szkół objętych pilotażem.
Od 4 maja nauczyciele biorą udział w szkoleniach organizowanych przez samorządową placówkę doskonalenia nauczycieli Warszawskie Centrum Innowacji Edukacyjno-Społecznych i Szkoleń (WCIES).
Zakończyły się szkolenia wprowadzające dla użytkowników środowiska Office365. Przeprowadzono 52 edycje szkoleń I stopnia, zapoznających nauczycieli z narzędziami z pakietu (oznacza to realizację 780 godzin kształcenia), w których udział wzięło 1 tys. nauczycieli. Dla 45 kolejnych grup (to 675 godzin szkoleń) trwają również szkolenia II stopnia. Nauczyciele biorący udział w szkoleniach wysoko ocenili praktyczny charakter kursu, który pozwala na rzeczywiste wypróbowanie narzędzi znajdujących się w pakiecie. Choć niektóre z narzędzi były już nauczycielom znane, doceniali możliwość pogłębienia swojej wiedzy i umiejętności.