RegionalneWarszawaCentralny jak galeria handlowa. Zaklejony reklamami, a w środku markety i fast foody

Centralny jak galeria handlowa. Zaklejony reklamami, a w środku markety i fast foody

"Dworzec Centralny to dla warszawiaków szczególne miejsce" - mówią władze PKP SA

Centralny jak galeria handlowa. Zaklejony reklamami, a w środku markety i fast foody

23.04.2015 08:25

Zalogowani mogą więcej

Możesz zapisać ten artykuł na później. Znajdziesz go potem na swoim koncie użytkownika

Od czwartku, 23 kwietnia podróżni przebywający na Dworcu Centralnym, a także mieszkańcy Warszawy mogą zrobić zakupy w Biedronce. Nowy najemca zagospodarował część zachodniej antresoli obiektu.

Sklep o powierzchni prawie 700 mkw będzie czynny w godzinach 7.00-22.00 od poniedziałku do soboty oraz w godz. 8.00-21.00 w niedziele. Podobny już funkcjonuje na innym, warszawskim dworcu kolejowym – Warszawie Wschodniej .

- Warszawa Centralna to przykład udanej komercjalizacji dworców kolejowych. Obecnie stopień wynajęcia powierzchni w obiekcie wynosi 93% - mówi Marta Zabłocka, dyrektor Departamentu Komercjalizacji w PKP S.A. – Przestrzeń handlowo-usługowa na tym dworcu zwiększy się jeszcze pod koniec roku, kiedy w hali głównej oraz remontowanych obecnie galeriach podziemnych pojawią się nowe lokale komercyjne.

PKP dodaje, że otwarcie Biedronki na antresoli w hali głównej pozwoliło na zagospodarowanie pustej dotychczas przestrzeni na dworcu. Do tej pory podróżni na poziomie +1 korzystali wyłącznie z oferty gastronomicznej popularnej sieciówki fast foodowej zlokalizowanej po przeciwnej stronie. Jeszcze w tym roku, w remontowanej obecnie galerii północnej i galerii zachodniej na poziomie -1 pojawią się nowi najemcy, a wśród jeszcze jedna sieciówka z burgerami.

Warto do tego dodać niedawną wypowiedź Aleksandry Dąbek z biura prasowego PKP SA o tym, że elewacja Centralnego była zawsze traktowana jako powierzchnia reklamowa i obecnie spółka nie planuje likwidacji reklam umieszczonych na Centralnym .

W 2013 roku, przy okazji konkursu na nowe logo Dworca Centralnego Justyna Sołtyk, dyrektor Departamentu Marketingu w PKP S.A. wyjaśniała, że Dworzec Centralny to dla warszawiaków "szczególne miejsce", a "jego rola komunikacyjna i kulturowa sprawiają, że jest on marką samą w sobie". Trudno się z nią nie zgodzić. Tyle że dworca długo nie zobaczymy, bowiem większa jego część zakryta będzie jeszcze długo reklamowym śmieciem .

Jednocześnie Zarząd spółki zapowiada, że Dworzec ma być "jak najprzyjaźniejszy dla osób tam przebywających". - Chcę, żeby jak najszybciej brama do mojego miasta była taka, jak powinna być, czyli przepiękna – informuje Jarosław Bator, członek zarządu PKP SA.

Obraz
reklamyBiedronkapkp
Komentarze (0)