Autobus to nie dyskoteka!
Kolejna odsłona kampanii ZTM
18.10.2012 11:50
Głośne zachowanie w komunikacji miejskiej przeszkadza prawie 40 proc. pasażerów, którzy wzięli udział w sondzie ZTM. Chodzi o m.in. głośne słuchanie muzyki, gra na instrumentach muzycznych oraz rozmowy przez telefon komórkowy. Właśnie tym zachowaniom poświęcona jest druga odsłona kampanii „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam”. O pierwszej pisaliśmy TUTAJ .
Dla wielu mieszkańców stolicy autobus, tramwaj czy metro stały się miejscem do sprawdzenia się jako didżej, muzyk czy gawędziarz opowiadający barwne historie swojego życia, nie zważając przy tym na innych pasażerów, którym hałas np. po dniu pracy może przeszkadzać.****
Dlatego ZTM, w ramach kampanii edukacyjnej „Pomyśl o innych, nie jesteś tu sam” postanowił poruszyć ten problem. Celem kampanii jest wyrobienie i utrwalenie w osobach korzystających z transportu publicznego pozytywnych nawyków, czyli uwrażliwienie ich na potrzeby i komfort podróży współpasażerów.
Od dziś (18 października) w prawie 1200 pojazdach komunikacji miejskiej pojawią się plakaty przedstawiające przerysowaną negatywną scenkę rodzajową w tramwaju. Na zdjęciu grupa pasażerów zatyka uszy, nie chcąc słuchać głośnej muzyki. Konwencja graficzna plakatu jest podobna do tej, wykorzystanej w odsłonie kampanii pod hasłem „Obywatelu, nie stój murem”.
Druga odsłona kampanii potrwa do 24 października. Kolejna rozpocznie się 25 października (nieustępowanie miejsca potrzebującym współpasażerom).