W Polsce działa 800 sklepów internetowych
W Polsce działa 800 sklepów internetowych. W
ciągu pół roku ich liczba zmniejszyła się o pięćdziesiąt - wynika
z raportu firmy badawczej I-Metria na temat handlu internetowego w
Polsce.
25.03.2002 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Od sierpnia 2000 r. w Internecie pojawiło się 20 nowych sklepów, a 70 istniejących zakończyło swoją działalność.
Ujemny przyrost e-sklepów wiąże się z chłodniejszymi skłonnościami do inwestycji w wirtualną sprzedaż - napisano w omówieniu raportu "eHandel B2C w Polsce".
Asortyment produktów oferowanych przez krajowe sklepy internetowe nie zmienił się znacząco w ciągu ostatnich miesięcy.
Na pierwszym miejscu znajdują się książki i wydawnictwa - oferuje je 30% e-sklepów.
Na drugim miejscu są multimedia (18,2% sklepów ma je w swojej ofercie), następnie oprogramowanie (15,5%) i elektronika (13,6%).
Nadal zdecydowana większość (83,6%) sklepów internetowych oferuje zaliczenie pocztowe jako podstawową formę płatności.
Przelewy z banku oferuje ponad 40% e-sklepów, a kartę kredytową - 28% takich sklepów.
Autorzy raportu oceniają, że oferta sklepów internetowych staje się coraz bardziej atrakcyjna.
W sierpniu 2001 roku liczba sklepów, w których ceny były niższe niż w handlu tradycyjnym wynosiła 35,7%. Obecnie sklepów takich jest 46,1%.
Ponad 70% e-sklepów premiuje stałych klientów. Do najczęściej spotykanych form premiowania takich klientów należą: upusty cenowe (53,6%), upominki dodawane do zamówień stałych klientów (32,7%) i darmowa dostawa (32,7%).
Badanie ankietowe zostało przeprowadzone w styczniu i lutym 2002 r. na losowej próbie 200 sklepów internetowych.(iza)