W I półroczu największe wpływy z reklam miały Polsat i TVN

Wśród stacji telewizyjnych w pierwszym
półroczu tego roku największe wpływy z reklam - według danych
cennikowych - odnotowały stacje Polsat i TVN - poinformowała w komunikacie firma badawcza AGB Polska.

AGB podała, że w pierwszym półroczu tego roku największe wpływy z reklam osiągnął Polsat (798,7 mln zł), podczas gdy rok temu pierwsze miejsce zajęła TVP 1 (zarobiła wtedy 863 mln zł).

Polsat rok wcześniej był na trzecim miejscu z wpływami z reklam w wysokości 703,4 mln zł. Na drugim miejscu pozostał TVN, który w tym roku zanotował wpływy w wysokości 645,7 mln zł wobec 724,1 mln zł rok wcześniej.

Dane te nie uwzględniają udzielanych przez stacje rabatów.

Obniżka wpływów cennikowych wynika z obniżek cen brutto i obniżek rabatów, co skutkuje podwyższeniem cen netto - powiedziała menedżer TVN do spraw kontaktów z inwestorami Małgorzata Czaplicka. W rzeczywistości TVN zanotował w pierwszym półroczu wzrost wpływów z reklam - dodała.

Trzecie i czwarte miejsce w tym roku zajęły stacje telewizji publicznej: TVP 1 (wpływy w wysokości 529,7 mln zł) i TVP 2 (377,6 mln zł wobec 467,9 mln zł rok wcześniej).

Według danych AGB Polska, w pierwszym półroczu 2005 roku wpływy z reklam i plansz sponsorskich głównych stacji wyniosły w sumie 2 mld 633 mln zł według cenników reklamowych, czyli o 401 mln zł mniej niż w pierwszym półroczu 2004 roku.

Jak podała AGB polska, największe wpływy odnotował sektor żywności - 858 mln zł, jednak jest to o 175,7 mln zł mniej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Wśród największych reklamodawców na pierwszym miejscu znajduje się Unilever - wydał na reklamy 121,7 mln zł, na drugim firma Nestle - 98,5 mln zł, a na trzecim miejscu Procter&Gamble - 97,9 mln zł.

Źródło artykułu:PAP
tvnmediatelewizja
Wybrane dla Ciebie
Komentarze (0)