USA: maleją dochody wytwórni filmowych
Dochody wytwórni filmowych poważnie zmalały po tym, gdy w amerykańskich kinach zaczęto bardziej rygorystycznie sprawdzać wiek kupujących bilety.
02.06.2001 | aktual.: 22.06.2002 14:29
Największy spadek wpływów zanotowano w przypadku filmów, które bez opieki dorosłych mogą oglądać tylko osoby, które ukończyły 17 lat. Rezultaty tych poczynań widoczne są w portfelach producentów filmowych. W przypadku niektórych filmów dozwolonych od lat 17 - jak np. "Angel Eyes" z Jennifer Lopez i "The Mexican" z Julią Roberts i Bradem Pittem - wpływy ze sprzedaży biletów były o 40% niższe niż spodziewane.
Po serii tragedii w amerykańskich szkołach rodzice i amerykańscy politycy zmusili właścicieli do sprawdzania wieku młodzieży. Sprawcy tych tragedii - zdaniem krytykujących Hollywood - często wzorowali się na pełnych gwałtu i przemocy filmach.
Dodatkowo specjalne dochodzenie amerykańskiego Senatu wykazało, że wytwórnie filmowe często swoje reklamowe i promocyjne kampanie filmów dla dorosłych adresowały do - z reguły najczęściej chodzących do kina - najmłodszych nastolatków, którzy nie ukończyli 17 lat. (aka)