USA: Facebook zablokował reklamy kandydatki na prezydenta Stanów Zjednoczonych. Elizabeth Warren ingeruje w cyfrowy biznes
USA: Facebook zablokował reklamy Elizabeth Warren. Kandydatki na prezydenta Stanów Zjednoczonych dąży do uregulowania wielkich technologicznych monopolistów.
USA – Facebook zablokował reklamy Elizabeth Warren
Kandydatka w prawyborach prezydenckich w USA, Elizabeth Warren, zamierza walczyć o uregulowanie wielkich technologicznych monopolistów. Przypominamy, że już, kiedy amerykański rząd chciał rozbić Microsoft na mniejsze spółki, co finalnie udało się tylko po części, doprowadzając do dołączenia przeglądarki Internet Explorer do systemu Windows. Warren postanowiła pójść o krok dalej i nie zamierza rozbijać tylko jednej z wielkich, technologicznych korporacji. Jak podaje Wyborcza, jej postulat obejmuje stworzenie nowych, antymonopolowych zasad, które mają obowiązywać wszystkich gigantów.
USA – Elizabeth Warren uderzy w Facebooka?
Elizabeth Warren ogłosiła swój start w prawyborach prezydenckich na początku 2019 roku, jednak uwagę mediów przykuł dopiero jej plan uderzenia w cyberkorporacje. 69-letnia kandydatka na prezydenta Stanów Zjednoczonych zamierza „zaprowadzić porządek” z takimi firmami jak Facebook, Apple, Google i Amazon. Szczegóły planu senatorki z Massachusetts zostały opublikowane 8 marca, w serwisie Medium. Jej zdaniem rozbicie wielkich korporacji pozwoliłoby na większą konkurencję w sektorze technologii. Elizabeth Warren sądzi, że już od wielu lat konkurencyjność w tym biznesie staje się coraz bardziej fikcyjna, czego dowodem jest, chociażby przejęcie Instragrama przez Facebooka. Nie da się ukryć, że plan kandydatki na prezydenta zaniepokoił branżę. Jak donosi Politico, Facebook zaczął już usuwać reklamy Warren, które bezpośrednio odnoszą się do technologicznych gigantów. Postulaty reklamowe głosiły, że na gospodarkę mają wpływ trzy firmy: Facebook, Amazon oraz Google, z których usług korzystając niemalże wszyscy. Ich działania miały doprowadzić do zdemolowania konkurencji, poprzez używanie prywatnych danych jako waluty.